شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۳۸:۵۸
کد خبر: ۹۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه فعالین اقتصادی در نی ریز بیان کرد:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستان نی ریز بیان کرد برای ایجاد و توسعه گلخانه ها هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه کشاورزی نداریم.
به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از شیرازه ،   جلسه فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستان نی ریز با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد ،

 محمد مهدی قاسمی  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جلسه  با اشاره به اقدامات انجام شده در نی ریز گفت : در بحث واگذاری اراضی شیب دار، با مطالعات انجام شده  برای کشت و ایجاد باغات مثمر و کشت گیاهان دارویی  در حال حاضر 540 هکتار از منابع ملی با رعایت موازین آبخیزداری در قالب ماده 3  به کشاورزان واگذار خواهد شد.

  وی افزود: همچنین شهرک های گلخانه ای ، با توجه به شرایط بحرانی شهرستان به سرعت در حال راه اندازی است که تبدیل یک مجتمع دامی به مجتمع گلخانه ای در همین راستا است .

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش گفت : برای ایجاد گلخانه ها هیچ محدودیتی در پرداخت  تسهیلات از محل صندوق توسعه کشاورزی نداریم و بهره برداران می توانند برابر شرایط موجود ازتسهیلات 12 و نیم  درصد استفاده نمایند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد : در بحث آبیاری تحت فشار هم با توجه به ضرورت استفاده بهینه از منابع آب بدون محدودیت 80 تا 85 درصد یارانه به بهره برداران تعلق می گیرد .

وی در پایان گفت: امادگی برای پرداخت تسهیلات 15 درصدی در بخش مکانیزاسیون برای خرید ادوات و دنباله بند از دیگر موضوعاتی بود که به آن اشاره کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: