يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۳:۰۱
کد خبر: ۹۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
امام جمعه شهرستان سپیدان:
امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: « امروز مرزهای علمی از مرزهای نظامی حساس تر هستند. کشورهای غربی با داشتن پول و امکانات توانستند برای خود علم‌افزایی کنند. تمامی آنها عاریه است ولی در کشور جمهوری اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و داشتن نیروهای متعهد و مومن و انقلابی در عرصه‌های علم و فناوری در دنیا و در کنار ابرقدرت‌های دنیا می‌تواند گام‌های استوار در دنیا بردارد. »

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل ازخبرگزاری آنا، حجت الاسلام موسوی انور در جمع طلاب و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاداسلامی واحد سپیدان در همایش وحدت حوزه و دانشگاه گفت:« وحدت در جامعه عامل موفقیت است امروزه مسلمانان دچار افت شده‌اند. در عرصه‌هایی گوناگون و در مسائل علمی و فرهنگی و سیاسی دچار انحطاط شده‌اند و تمامی اینها از عدم وحدت بین اقشار جامعه در بلاد مسلمین است. امروزه جوامع غربی از همین حربه برای مسلط شدن بر مسلمانان استفاده می‌کنند. کشورهای غربی واروپایی با داشتن بر‌ترین نیرو‌ها و ابزار و امکانات برای انحطاط قوم و قبیله‌ها و حکومت‌ها برنامه ریزی می‌کنند وبا برنامه‌های مدون تاکنون توانسته‌اند بر برخی از کشور‌ها حکومت کنند.»

امام جمعه شهرستان سپیدان افزود: «امروزه با اختلاف افکنی در بین نسل‌ها و اقشار مختلف توانسته به مقاصد شوم خود برسند و باعث نابودی جوامع مسلمین و جنگ و خون ریزی‌های متعددی در میان آنها شوند. تاثیرگزاری بین دو قشر دانشجو و طلبه زیاد است و باید وحدت و اتحاد بین این دو قشر بیشتر از گذشته باشد. اگر این دو قشر از هم فاصله گرفتند جامعه ما دچار شکست می‌شود ولی اگر فاصله این دو قشرکم شد و در کنار هم باشند به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند مانند انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس که این دو در کنار هم و با رهبری‌های امام راحل توانستند در هر دو مقطع پیروز و سربلند شوند.»

وی بیان کرد: «توصیه من به نسل جوان طلبه و دانشجو این است که با دقت خاص و نگرشی عمیق؛ نقاط قوت و اوج دفاع مقدس و انقلاب را به دقت مطالعه کنند و از آنها درس بگیرید و این برنامه و موفقیت حاصل نشد جز با اتحاد و همدلی دانشجو و طلبه. در زمان انقلاب و دفاع مقدس دانشجویان و اساتید انقلابی بودند که دوشادوش هم باعث رشد و رسیدن به پیروز‌هایی در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس شدند. مطالعه در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس باعث می‌شود تا انقلاب را بهتر بشناسیم و پیام رسان برای نسلهای آینده باشیم. جنگ ما در تمامی تاریخ ایران یک جنگ منحصر بفرد بود و با اینکه اکثر کشورهای دنیا در کنار هم بودند و در مدت هشت ساله توانستیم هویت خود را بدست آوریم و برای همیشه دفاع مقدس در یاد دنیا ماندگار شد و این جز در سایه وحدت مردم و قشر‌های گوناگون میسر نمی‌شد و این وحدت یکی از ثمرات و برکات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بود.»

امام جمعه سپیدان ادامه داد: «امروزه دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران وحدت ما را نشانه گرفته‌اند و می خواهند با غلبه بر وحدت اسلامی ما بر ما مسلط نشوند. ما باید آگاه باشیم ونگذاریم تا این وحدت ما برای لحظه‌ای از بین برود. این وحدت هدیه بزرگ امام راحل بود برای ما و امت اسلامی در کشور جمهوری اسلامی ایران که باید قدر آن را بدانیم و شاکر آن باشیم. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحویلی عظیم در حوزه و دانشگاه‌ها اغاز شده است و هرکدام در کنار علم و دین به دنبال پژوهش محوری هستند. در دانشگاه‌ها علم روز و در حوزه‌ها دین را توسعه می‌دهند که باید این دو در کنار هم باشند.»

موسوی انور گفت: «درکشورمان امروزه تحولاتی شگرف در زمینه‌های علمی وسیاسی واقتصادی صورت پذیرفته است که این به برکت وحدت در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امروز ایران اسلامی در جهان و دنیا از لحاظ علم در سطوح مختلف حرفی برای گفتن دارد و به عنوان یکی از ابر قدرت‌های بر‌تر محسوب می‌شود.»

وی افزود: «امروزه کشور ما به داشتن چنین جوانانی با روحیه‌ای و انقلابی افتخار می‌کند و به آنها می‌بالیم جوانانی که بدون دغدغه و برای رسیدن به اهداف عالی و رسیدن قله‌های رفیع حاضر به نثار جان و مال خود هستند و این جوانان را در عرصه‌های شهدای هسته‌ای می‌بینیم. امروز ایران اسلامی باعث وحدت در جهان اسلام شده و به عنوان‌ ام القری جهان اسلام است در دنیا هر کشور مسلمان و غیر مسلمانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد دست طلب به سمت و سوی ایران دراز می‌کند. ایران نیز دست رد به سینه آنها نمی‌زند.»

دکتر مهدی شیخ موحد نیز با خیرمقدم به مجموعه طلاب واساتید حوزه علمیه و دانشگاه این حرکت را شروعی برای ایجاد ارتباط بین حوزه و دانشگاه دانست و از مجموعه حوزه خواست تا این ارتباط در مسائل فرهنگی دانشگاه نیز نمود داشته باشد.

این برنامه به همت معاونت فرهنگی دانشگاه وبسیج دانشجویی و اساتید برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: