کد خبر: ۹۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ۹ دی باید به عنوان یک سند افتخار در طول تاریخ حفظ شود و جریان ۹ دی که دفاع از انقلاب بود باید تازه نگه‌ داشته شود.

به گزارش«بیکافارس»، آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به نزدیک بودن 9 دی اظهار داشت: 9 دی یک حادثه گذرا نبود بلکه جریان ماندگاری است که با گذشته پیوند خورده و تا آینده ادامه دارد، هرچند تلاش‌های زیادی برای کمرنگ کردن این روز انجام گرفته اما  9 دی برای همیشه 9 دی باقی می‌ماند و هویت خود را حفظ می‌کند. 

وی گفت: نهم دی ماه روزی است که ملت ایران با هوشیاری و بصیرتی کم‌نظیر و با بیداری خاص به میدان آمدند و تمام نقشه‌هایی که دشمنان از مدت‌ها قبل و به ویژه در جریان فتنه 88 کشیده بودند، همه را برملا کردند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرکت مردمی 9 دی ماه، حرکتی خودجوش و برای دفاع از انقلاب بود، افزود: براساس برآوردی که در سراسر کشور شده بود 40 میلیون نفر جمعیت به صورت مردمی و خودجوش به میدان آمدند و این باید به عنوان یک سند افتخار در طول تاریخ حفظ شود و جریان 9 دی که دفاع از انقلاب بود باید تازه نگه‌ داشته شود. 

آیت‌الله ایمانی با تشریح زوایای شکل‌گیری قیام 9 دی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شکل‌گیری قیام 9 دی شد پاسخ مردم به نقشه استکبار برای سرنگونی نظام اسلامی بود، استکبار از شکست یک جریان در انتخابات استفاده کرد و با تحریک آن جریان 8 ماه در کشور مشکلاتی را به وجود آورد تا اینکه مردم در 9 دی به این مشکلات خاتمه دادند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: دشمن با این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها می‌خواهد در مهم‌ترین رکن جامعه  یعنی «ولایت فقیه» و  تشکیک راه بیندازد بنابراین باید هوشیار بود و به ویژه نخبگان مردم را بیدار کنند و مردم هم با بصیرت در این قضیه گام بردارند و اجازه ندهند که دشمن به هدف خود دست یابد. 

وی به مشکلات اقتصادی ناشی از ربا نیز اشاره کرد و گفت: کسی که به ربا عادت می‌کند، فهم و درک خود را نیز از دست می‌دهد و دیگر متوجه قبح و زشتی ربا نمی‌شود، تفاوت میان حلال و حرام را نمی‌فهمد و احکام خداوند را تکذیب می‌کند. . 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: