جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۱:۱۱
کد خبر: ۹۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
بانوی مخترع شیرازی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی استان فارس :
خدیجه اصغری بانوی مخترع استان فارسی می باشد که هم اکنون در مقطع دکترای شیمی تجزیه مشغول به تحصیل می باشد و تا این لحظه چندین اختراع کاربردی داشته است .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، نوآوری و تحقیق علم از مسائل مهمی می باشد که مقام معظم رهبری در مورد آن فرموده اند : تولید علم ، فقط انتقال علم نیست ؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است . این را من از این جهت می‏گویم که باید یک فرهنگ بشود، این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست ؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم است ؛ البته برای نوآوری علمی - که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می‏شود - دو چیز لازم است : یکی قدرت علمی و دیگری جرأت علمی. قدرت علمی چیز مهمی است. هوش وافر، ذخیره علمی لازم و مجاهدت فراوان برای فراگیری، از عواملی است که برای به دست آمدن قدرت علمی، لازم است؛ اما این کافی نیست ؛ ای بسا کسانی که از قدرت علمی هم برخوردارند ، اما ذخیره انباشته علمی آنها هیچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمی ‏برد و یک ملت را از لحاظ علمی به اعتلاء نمی‏رساند. بنابراین جرأت علمی لازم است.... اگر بخواهید از لحاظ علمی پیش بروید، باید جرأت نوآوری داشته باشید. استاد و دانشجو باید از قید و زنجیره جزمیگری تعریفهای علمی القاء شده و دائمی دانستن آنها خلاص شوند

دانشجوی جوان و مخترع خانم خدیجه اصغری یکی از دانشجویانی می باشد که هم اکنون در مقطع دکترای شیمی تجزیه دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل می باشد و توانسته است به این بیانات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند و علاوه بر تحصیل علم، قدرت نوآوری و خلاقیت خود را نیز به کار گیرد و محصولاتی مختلفی را از قبیل کیت های های کاغذی تشخیص آمینو اسیدها را بسازد .

وی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : رفع مشکلات و کمبودهایی که در کشور وجود دارد معمولا باعث ایجاد جرقه تولید محصولات و یا اختراعات در ذهنش می شود که در نهایت با توجه به تخصص خود سعی می کند ایده های خود را به اختراع تبدیل کند .

این بانوی مخترع در ادامه گفت : تا این لحظه چندین ایده داشته ام که توانستم دوتای آنها را به مرحله اختراع برسانم و اولین اختراعم ، مربوط به ساخت کیت های کاغذی بوده است که کاربرد پزشکی نیز دارد .

وی با بیان اینکه تا این لحظه همه هزینه ها را به صورت شخصی تأمین کرده ام ، گفت : تا این لحظه هیچ سازمان خاصی از ایشان حمایت نکرده است که امید است در آینده حمایت های لازم انجام شود .

خانم اصغری با اشاره به نقش خانواده در موفقیت های ایشان ، خاطر نشان کرد : خانواده نقش مهمی را در پیشرفت من ایفا کرده است و با وجود ناکامی ها ، همواره مرا به تلاش بیشتر تشویق کرده اند و حس اعتماد به نفس را در من زنده کرده اند .

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار سازمان بسیج علمی در خصوص انتظار خود از مسئولین گفت : اولین انتظارم این است که به تلاش و کوششی که دانشجویان انجام می دهند احترام بگذارند و در آنها اعتماد به نفس را تقویت کنند و دومین انتظارم این است که زمینه تجاری سازی محصولاتی که با نیازهای جامعه همخوانی دارند را فراهم کنند .

این بانوی مخترع در پایان ضمن توصیه به افراد مخترع هم سن و سال خود در خصوص ارائه اختراعات خود در درون کشور و پرهیز از مهاجرت به سایر کشورها، خاطر نشان کرد : مشکلات این کشور بوسیله جوانان و تلاش مخلصانه آنها انجام خواهد شد و هیچ کشوری نمی تواند به اندازه جوانان پرتلاش کشور به ما کمک کند .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: