جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۷:۵۸
کد خبر: ۹۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
شیراز؛
استان فارس در زمینه تنوع تولید گونه های گیاهان دارویی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از باشگاه خبرنگارا جوان ،  محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: این استان مقام نخست کشوری را در زمینه تولید محصولات باغی با تولید بیش از 3 و 2 دهم میلیون تن و مقام دوم در زمینه سطح زیر کشت محصولات باغی با سطحی بالغ بر  410 هزار هکتار را در کشور در اختیار  دارد.

وی ادامه داد: این استان در جهت تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب، کشت گیاهان دارویی را جزو اولویت های خود قرار داده است به نحوی که 4 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی وجود دارد که از این سطح بیش از  10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی در زمینهای زراعی تولید می شود.

قاسمی افزود: در زمینه تنوع تولید گونه های گیاهان دارویی استان فارس مقام نخست کشوری را در اختیار دارد و بیش از 300 گونه انحصاری گیاهان دارویی در استان فارس کشت شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به سطح زیر کشت، ارگانیک بودن و پهنه های گل محمدی در این استان به دنبال راه اندازی زنجیره تولید این محصول در استان فارس هستیم که با راه اندازی این زنجیره مشکل بازار در زمینه تولید این محصول نیز برطرف خواهد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه بزرگترین پهنه ارگانیک دیم گل محمدی دنیا در داراب قرار دارد، باید در صدد برگزاری جشنواره ملی و مردمی گل محمدی در این شهرستان باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: