کد خبر: ۹۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
در جلسه رئیس فراکسیون زنان مجلس و سازمان بسیج جامعه زنان مطرح شد
رئیس فراکسیون زن و خانواده مجلس در خصوص پیشنهاد طرح به کارگیری زنان به صورت های مختلف پاره وقت، نیمه وقت و... در بسیج زنان گفت: بسیج جامعه زنان این طرح خود را جهت بررسی به مجلس ارائه دهد و فراکسیون زنان نیز از پیشنهادات و همکاری شما مجدانه استقبال می کند.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس به نقل از بسیج جامعه زنان کشور، طی جلسه ای که با حضور پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد، درباره مباحث حوزه زنان بویژه موضوع اشتغال زنان تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این جلسه مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص ظرفیت های همکاری بسیج و مجلس گفت: بسیج آمادگی انتقال مسائل حوزه زنان به لایه های مختلف جامعه از سطح ملی تا شهرستان ها را دارد و این به سبب داشتن پایگاه های مردمی به تعداد 18 هزار عدد و نزدیک به 400 هزار مدیر زن فرمانده و اعضای شورا در پایگاه ها و حوزه های بسیج و همچنین برخورداری از 3 هزار مهد و پیش دبستانی قرآنی در سطح کشور است.

وی افزود: این پتانسیل می تواند در جهت گسترش اشتغال خانگی به کارگیری شود و همچنین طرح هایی نیز در در راستای ایجاد تعاونی های کوچک داریم که می توانیم ارائه نمائیم و بسیج می تواند با تشکیل هیئت های اندیشه ورز در سطح کشور در اجرای طرح های مطالعاتی و تهیه محتوای مناسب به مجلس کمک کند.

در ادامه بیابانی، جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص توانایی زنان در عرصه اشتغال خانگی گفت: در سال 94 و شش ماهه سال 95 این سازمان توانست با همکاری 3700 زن کارآفرین به آموزش 65 هزار نفر از زنان بسیجی در مشاغل خانگی بپردازد.

رئیس دانشکده حضرت زینب(س)، معصومه حاج حسینی نیز با اشاره به نابسامانی های اقتصادی در کشور گفت: افرادی در جامعه هستند که تمایل دارند در حوزه اشتغال سرمایه گذاری کنند اما به دلیل نابسامانی اقتصادی نمی توانند و باید سعی شود این نابسامانی برطرف شود.

وی در خصوص شان نظارتی مجلس نیز گفت: یکی از آسیب های کلی مجلس شان نظارتی آن است که متاسفانه بسیار کم رنگ است و شایسته است که فراکسیون زنان از مجلس درخواست کند تا بر روی مسائل کشور و اجرای قوانین آن نظارت کند و حسن اجرای قوانین و برنامه ها با نظارت مناسب اماکن پذیر است.

حاج حسینی تصریح کرد: موضوعی که دادگاه خانواده از آن رنج می برد بحث اصلاح رویه قضایی است که در دانشگاه حضرت زینب(س) حوزه زنان را با نگاه تحلیل، برسی نموده ایم که نتیجه این کار پژوهشی را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

اصلانی در خصوص ساعت کاری زنان در ادارات و شرکت ها نیز گفت: به نظر می رسد که اگر بکارگیری زنان در مشاغل به صورت پاره وقت، نیمه وقت، دورکاری و روش های دیگری تعریف شود زنان می توانند هم زمان به کار اشتغال داشته باشند و هم به وظایف خود در منزل رسیدگی نمایند که در این صورت بازدهی کار آنان نیز بالاتر خواهد رفت.

سلحشوری، رئیس فراکسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات سازمان بسیج جامعه زنان کشور در حوزه زنان گفت: ظرفیت هایی که توسط خواهران برشماری شد بسیار خوب است و ما به همکاری بسیج با این توان در همه عرصه ها نیازمندیم و این همکاری می تواند موفقیت های زیادی را در عرصه های مختلف رقم بزند.

وی در خصوص فرهنگ نیز گفت: اولین مکتبی که ظلم به زن را تقبیح کرده است و ممنوعیت آن را اعلام کرده دین اسلام است و باید به غربی ها گفت آن چیزی که شما در قرن بیستم به آن رسیده اید دین ما در 1400 سال قبل به آن رسیده است،

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بحث فرهنگ بسیار مهم است و با توجه به اینکه دین اسلام قوانین روشنی در این زمینه دارد، در بعضی مناطق فرهنگ غالب است نه دین و اگر در جایی می بینیم زنان مورد آزار قرار می گیرند این بحث از فرهنگ وارده شده است نه دین اسلام، چرا که این دین برای زن اکرام قائل است.

وی همچنین از پیشنهاد طرح به کارگیری زنان به صورت های مختلف پاره وقت، نیمه وقت و دیگر انواع نیز گفت: من تا زمانی که فرزندانم به سن رشد نرسیدند سعی داشتم مسئولیت های کمتری در عرصه اجتماعی داشته باشم اما زمانی که بزرگ شدند و نیاز کمتری به من داشتند در فعالیت های اجتماعی جدی تری وارد شدم زیرا اولویت من خانواده بوده و هست.

رئیس فراکسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: چه خوب است که انواع مختلف اشتغال برای زنان در نظر گرفته شود تا زنانی که دارای فرزند هستند هم بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی بسیج را به عنوان یک نیروی مردمی دانسته و افزود: باید همه سازمان ها و ارگان ها دست به دست هم بدهیم تا به یک نقطه مطلوب برسیم و بدین منظور بسیج جامعه زنان طرح هایی را که در راستای اشکال مختلف بکارگیری زنان در ادارات و سازمان ها می توانند داشته باشند، جهت بررسی به مجلس ارائه دهد و فراکسیون زنان نیز از پیشنهادات و همکاری شما مجدانه استقبال می کند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: