جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۵۷:۵۸
کد خبر: ۹۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
فارس
در جلسه مشترک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با رئیس بنیاد نخبگان این استان در مورد افزایش تبادل فناوری و گسترش فعالیت‌های فن‌بازار منطقه‌ای فارس بحث و تبادل‌نظر و تاکید شد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از فارس ،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه با رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه با استقرار فن‌بازار منطقه‌ای فارس در مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک صنعتی شیراز زمینه بهره‌مندی صنایع مستقر در این شهرک صنعتی از ظرفیت‌ها و خدمات فن‌بازار فراهم ‌شده است، اظهار داشت: با افزایش تعاملات و ارتقای همکاری‌ها بین فن‌بازار منطقه‌ای فارس و بنیاد نخبگان ظرفیت‌های مناسبی برای استفاده واحدهای تولیدی و صنعتی از ایده‌های نخبگان فراهم می‌شود.

شاهپور قنبری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در فن‌بازار فارس در بخش‌های مختلف گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این فن‌بازار شناسایی، پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی بوده که در این زمینه با برگزاری جلسه با صنایع و حضور و بازدید در واحدهای صنعتی تعدادی تقاضای فناوری واحدهای صنعتی به نتیجه رسیده است.

وی شبکه‌سازی و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به‌منظور کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را از دیگر برنامه‌های فن‌بازار منطقه‌ای فارس اعلام و اضافه کرد: در این زمینه چهار ایده شامل استفاده از پردازش تصویری در صنایع، افزایش ماندگاری مواد غذایی بدون مواد نگه‌دارنده، افزایش ماندگاری عرقیات به روش پلاسما و استفاده از فناوری نانو در صنایع رنگرزی به مرحله تجاری‌سازی رسیده و تعدادی از ایده‌های دیگر نیز در مرحله تجاری‌سازی است.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی رایگان تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و نیز آشنایی با تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط فن‌بازار منطقه‌ای فارس به‌صورت مداوم برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به حمایت‌های فن‌بازار درزمینه اخذ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون هفت شرکت موفق به اخذ این مجوز شده‌اند و سه شرکت نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز دانش‌بنیان هستند تا بتوانند از مشوق‌ها و مزایای موجود برای واحدهای دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی بابیان اینکه توسعه فناوری در صنایع و استفاده واحدهای تولیدی از فناوری‌های نوین از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است، بر حمایت گسترده به‌منظور توسعه فعالیت‌های فن‌بازار منطقه‌ای فارس تأکید کرد و گفت: امیدواریم واحدهای صنعتی بتوانند از این ظرفیت استفاده بهینه انجام دهند.

قنبری ادامه داد: با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فن‌بازار منطقه‌ای فارس به نشانی fars.techmart.ir تاکنون 577 موردنیاز و تقاضای فناورانه از سوی صنایع و نیز ارائه‌دهندگان خدمات فناوری در این بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.

به گزارش فارس، در این جلسه در مورد تکمیل فرآیند بازدیدهای تخصصی هدفمند و مشخص کردن نقش هر دستگاه در قالب شورای فن‌بازار، تعیین برنامه جامع احصای نیازهای فناوری و معرفی آنها به بنیاد نخبگان و سایر نهادهای متولی ارائه فناوری، پیشنهاد فن‌بازار جنوب کشور برای اجرا در پایان سال 1395، ارائه پیشنهاد مهارت‌آموزی در راستای اجرای فرآیند آموزش کسب‌وکار از شروع ایده تا تثبیت واحد صنعتی، ارسال فراخوان نیازسنجی و دعوت از صاحبان صنعت به‌منظور حضور در رویداد inovest و ارائه برنامه بازدید و تور صنعتی عسلویه بحث و تبادل‌نظر شد.

در این جلسه همچنین حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز بر همکاری و حمایت به‌منظور اجرای طرح‌های مشترک تأکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: