جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۴۶:۰۰
کد خبر: ۹۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
با مخترعین ؛
کریم افشار فرد مخترع جوان شیرازی با استفاده از ریگ های بیابان و استفاده از قدرت خلاقیت خود موفق به ساخت سنگ های زینتی ساختمان شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، یکی از مهمترین پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مخترعان و مبتکران داخلی و حمایت های مادی و معنوی از آنها جهت رسیدن اختراعات آنها به چرخه تولید است. مخترعان و مبتکران زیادی در شیراز وجود دارد که اختراعات آنها می تواند نقطه عطفی برای خودکفایی در بخش های مختلف صنعتی باشد. خبرنگار بسیج علمی گفتگویی با یکی از این مخترعان جوان داشته است.

کریم افشار فرد جوان مستعد و خلاق شیرازی توانسته است به بیانات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی و لزوم نوآوری ، جامه عمل بپوشاند و قدرت خلاقیت خود را به کار گیرد و با استفاده از سنگ ریزه هایی که بسیاری از افراد بی تفاوت از کنار آنها رد می شوند سنگ های زینتی با قیمتی مناسب نسبت به نمونه های خارجی بسازد .

وی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، گفت : در نگاه کردن به اطراف خود و محیط بسیار دقت می کند و با همین نگاه موشکافانه متوجه می شود که با برخی از همین وسایل و مواد طبیعی می توان وسایل خوبی را ساخت که این وسایل می توانند کارایی های خوبی را داشته باشند .

وی ادامه داد : با مشاده سنگ ریزه در بیابان ها و رنگ های مختلفی که دارند ایده ساخت سنگ تزیینی مختص استفاده در ساختمان ها به ذهنش رسیده است که در نهایت با آزمایشات متعدد توانسته است این سنگ تزیینی را بسازد که مورد استقبال مصرف کنندگان و فروشندگان نیز قرار گرفته است .

این مخترع جوان با بیان اینکه علاوه بر این محصول ، اختراعات دیگری نیز داشته است ، گفت : در سال های گذشته نیز اختراعی جهت جلوگیری از فیلم برداری از پرده سینم ساخته بوده است که با استفاده از نورافکن مادون قرمز مانع فیلم برداری افراد از پرده سینما می شده است که البته این اختراع با وجود ثبت اختراع شدن ، مورد حمایت سازمان خاصی قرار نگرفته بود .

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه اختراعات خود را به صورت شخصی تأمین کرده است : اظهار داشت : از مسئولین اتنظار می رود که مخترعین را بیشتر مورد حمایت قرار دهند و با تشویق های خود آنها را دلگرم کنند .

کریم افشار با بیان اینکه امید به زندگی و حل مشکلی از مشکلات جامعه همواره انگیزه اختراع را در او زنده می کند ، افزود : وقتی مورد جالبی و یا مشکلی را مشاهده می کند دوست دارد محصولی را بسازد که بتواند آن مشکل را برطرف کند .

این مخترع جوان  در ادامه با اشاره به اینکه اختراعات باید توجیه اقتصادی داشته باشند و یا گره ای از کاری را حل کنند ، ابراز امیدواری کرد که بتواند محصولاتی کاربردی را در آینده بسازد .

کریم افشار فرد در پایان گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، خاطر نشان کرد تا این لحظه حمایتی از سازمان خاصی از وی صورت نگرفته است ، اما با مراجعه به سازمان بسیج علمی استان وعده هایی در خصوص همکاری در ساخت نمونه اولیه به ایشان داده شده است .

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: