يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۳:۴۳
کد خبر: ۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
فارس
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از انجام پروژه‌ای تحقیقاتی در زمینه جایابی علمی کتابخانه‌های عمومی شیراز به منظور تعیین علمی مکان کتابخانه‌های این شهر خبر داد.
به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم  این پروژه رساله کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اطلاعات دانشگاه شیراز است که توسط نازنین تقی‌زادگان و به راهنمایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حال انجام است.

سعیده ابراهیمی درباره این پروژه اظهار داشت: در این پروژه سیستم جایابی علمی کتابخانه‌های عمومی شیراز مورد بررسی قرار گرفته و با بهره‌گیری از سیستم GIS و استفاده از معیارهای آن مؤلفه‌هایی مانند دسترسی، مسافت، توزیع جمعیت، همجواری با مراکز پرتجمع، سکوت، امنیت. توانایی گسترش‌های آتی و غیره ارزیابی می‌شود. در این پژوهش با درنظر گرفتن استانداردها مدلی برای احداث کتابخانه‌های جدید ارائه می‌شود که بهترین نقاط برای ایجاد کتابخانه است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین هدف از این پژوهش را اهمیت بررسی جایابی علمی کتابخانه‌های عمومی دانست و عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی از جمله مراکزی هستند که وظیفه آن‌ها ارائه خدمت به تمامی افراد جامعه در هر سن و با هر میزان سواد است. از این رو باید سعی شود که کتابخانه‌های عمومی باتوجه به تراکم جمعیت و در نهایت تعادل و توازن برای استفاده آسان تمامی شهروندان در سطح شهر مکان یابی شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: