جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
فارس
نشست معرفی بنیاد نخبگان استان فارس با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان ،نشست دانشجویان صاحب استعدادبرتر دانشگاه‌ صنعتی شیراز با رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و جمعی از مستعدان‌برتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست جلیل مقدسی؛ رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با مثبت ارزیابی‌کردن تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان به مستعدان‌برتر، روند جدید شناسایی و هدایت اجتماع نخبگانی را گامی مثبت در حوزه نخبگانی دانست.


در ادامه حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز هماهنگی دانشگاه‌ها با آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان را یکی از عوامل اجرای صحیح آنها دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های استان فارس به‌خوبی خود را با رویکردهای بنیاد ملی نخبگان همگن کرده‌اند.

وی ضمن معرفی تسهیلات اعطایی به مستعدان‌برتر، با اشاره به اجرای برنامۀ ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر) برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، یادآور شد: بنیاد نخبگان استان فارس برای پُر کردن خلاء فعالیت‌های موجود برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه، طرح مدارس فصلی خلاقیت را در استان اجرا می‌کند که خوشبختانه توانسته است به نتایج خوبی نیز منجر شود.

شریف با اشاره به اهعمیت بازدیدهای تخصصی و نقش آنها در آشنایی بیشتر مستعدان‌برتر با فضای واقعی صنعت و اشتغال، اظهار داشت: در این بازدیدها، مستعدان‌برتر با مشکلات موجود در صنعت آشنا شده و می‌توانند با ایده‌پردازی و جهت‌دهی به فعالیت‌های خود در راستای رفع این نیازها، زمینه را برای حضور فعال خود در بازار واقعی اشتغال فراهم کنند.


در ادامه این نشست، رئیس بنیاد نخبگان فارس به سؤالات دانشجویان مستعدبرتر درباره تسهیلات اعطایی پاسخ داد.

در پایان این مراسم نیز با اهداء لوح یادبود به مستعدان‌برتر سال جاری از آنان تقدیر شد.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: