کد خبر: ۹۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:
رئیس اتاق بازرگانی شیراز بابیان اینکه علت عقب‌افتادگی استان فارس غلبه مسائل سیاسی به مابقی مسائل استان است گفت: انجمن توسعه اقتصادی استان فارس با حضور بزرگان استان از همه گروه‌های سیاسی با هدف برطرف کردن این عقب‌ماندگی تشکیل شد.

به گزارش «بیکافارس»، جمال رازقی دیروز در نشست هم‌اندیشی کمیته امداد با اتاق بازرگانی شیراز و اصناف استان فارس با بیان اینکه علت عقب‌ماندگی استان فارس غلبه مسائل سیاسی به مابقی مسائل استان بوده است اظهار داشت: با هدف برطرف کردن این عقب‌ماندگی انجمن توسعه اقتصادی استان فارس با حضور بزرگان استان در همه گروه‌های سیاسی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی در استان فارس شدیدا با از دست رفتن شغل در بخش کشاورزی روبه‌رو هستیم افزود: اگر این خشکسالی ادامه داشته باشد در سال آینده برای تامین آب شرب نیز با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه استان فارس به قیمت از دست دادن منابع آبی خود تولیدکننده نخست محصولات کشاورزی در کشور شد و عنوان کرد: ماهانه حدود 10 هزار نفر مهاجر به سمت شهرستان‌های استان به ویژه کلانشهر شیراز می‌آیند که اگر برای این مسئله تدبیری اندیشیده نشود در آینده نزدیک به مشکلات اجتماعی زیادی برمی‌خوریم.

وی با بیان اینکه استان فارس علاوه بر کشاورزی ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت دارد که باید به آنها توجه شود تصریح کرد: یک سوم تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی شیراز توسط توریست‌های خارجی‌ پر می‌شود که این ظرفیت بالایی است.

رازقی ایجاد اشتغال را بزرگ‌ترین کار خیری عنوان کرد که امروزه کشور به ویژه استان فارس به آن نیاز دارد و افزود: جهت انتقال تجربه‌های اقتصادی به نسل‌های آینده در صدد راه‌اندازی مدرسه کسب و کار در استان فارس هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: