دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۷:۴۸
کد خبر: ۹۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خرم‌بید تاکید شد؛
کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه مشاغل سنتی و صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از راه دانا کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با حضور محمدعلی‌کریمی سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران ادارات و بانک‌های شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه کریمی با تاکید بر شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و مشاغل بومی منطقه اظهار کرد : باید با شناسایی پتانسیل‌ها و مشاغل مورد نیاز، زمینه اشتغال جوانان را فراهم آوریم.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با ظرفیت‌های منطقه را بسیار مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: مسئولین باید از فرصت‌هایی که در منطقه مغفول مانده برای توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار استفاده نمایند. ایجاد فرصت‌های جدید از مهم‌ترین وظایف کارگروه است که این امر با دلسوزی، برنامه‌ریزی، نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی محقق خواهد شد.

محمدعلی رشیدی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرم‌بید در این کارگروه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بالای شهرستان در حوزه مشاغل سنتی و صنایع دستی گفت: با احیاء و تقویت صنایع دستی و مشاغل سنتی می‌توان از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی استفاده و بهره کافی برد.

در ادامه این جلسه مشکلات مالی 10 طرح پرورش دام و طیور و  5 طرح باغبانی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است سرمایه‌گذار و اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها تعیین شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند و در صورتی که مسائل و مشکلات بانکی در ارائه تسهیلات رفع شود زمینه اشتغال پایدار بیش از 920 نفر را به‌طور مستقیم خواهد داشت.  

نام:
ایمیل:
* نظر: