شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۳۷:۳۷
کد خبر: ۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
رییس دانشگاه خبر داد:
به گفته رییس دانشگاه پیام نور معمولا 15 تا 20 درصد بودجه دانشگاه پیام نور صرف امور پژوهشی می‌شود.
دکتر حسن زیاری در مراسم امضای توافق‌نامه جهت ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور که صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از دانشگاهیان در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از 500 مرکز و واحد در سراسر کشور گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور طی سه سال اخیر سامانه‌های الکترونیکی متفاوتی برای انجام فعالیتهای دانشگاه طراحی شده است که برخی از آنها برای اولین بار در کشور به بهره‌برداری رسیده و معادل خارجی نیز ندارد.

وی از جمله سامانه‌های الکترونیکی راه‌اندازی شده در دانشگاه طی سالهای اخیر را سامانه‌های تولید منابع آموزشی، طراحی سوال، ارسال الکترونیکی سوال به بیش از 500 مرکز واحد دانشگاهی با امنیت بالا، سامانه جامع آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، سامانه آموزش الکترونیکی (مجازی) و سامانه کتابخانه مجازی عنوان کرد.

زیاری با اشاره به سامانه جامع آزمون در دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این سامانه با هدف یکپارچگی سیستم‌های موجود، حذف هزینه‌ها، ایجاد بانک سوال، عدم نیاز به حضور فیزیکی اساتید برای طرح سوال، کاهش تخلفات و افزایش امنیت روند برگزاری آزمون راه‌اندازی شده است که از جمله قابلیت‌های این سامانه می‌توان به موضوعاتی همچون دریافت سوال از اساتید و ارسال سوال به ویراستاران تحت وب، ارسال شش هزار عنوان سوال به بیش از 500 مرکز واحد دانشگاهی کشور ، خواندن پاسخنامه تستی و تشریحی و تولید نمره در تمام مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

به گفته رییس دانشگاه پیام نور با راه‌اندازی سامانه جامع آزمون، قرنطینه سوالات دانشگاه پیام نور از حدود 20 روز به یک ساعت کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سامانه سخت افزاری ویدیو کنفرانس در دانشگاه پیام نور گفت: این سامانه نیز جهت برقراری ارتباط همزمان بین 40 نقطه در کشور و مراکز برون مرزی شکل گرفته است.

زیاری گفت: در خصوص تولید محتوای الکترونیکی در دانشگاه پیام نور نیز در حال حاضر بیش از هزار عنوان محتوا به صورت الکترونیکی در دانشگاه تهیه شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات 147 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: همچنین دانشگاه 10 هزار دانشجو به شیوه الکترونیک دارد که بر اساس چشم‌انداز موجود این تعداد باید به 300 هزار دانشجو ارتقاء یابد.

رییس دانشگاه پیام نور اعلام کرد:‌ دانشگاه در بحث زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توانسته است در میان دستگاه‌های دیگر رتبه دوم را در کشور کسب کند که این رتبه‌بندی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

دکتر مرتضی براری، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل و رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی سخنانی با بیان این که در حوزه ICT خوشبختانه از بنیه‌ی قوی برخوردار هستیم، گفت: اقتصاددانان باید کمک کنند تا در جهت تجاری سازی حرکت کنیم.

وی از امکان حمایت از هر پروژه دانشگاهی در حوزه IT که منجر به ارائه فناوری می‌شود، خبر داد و گفت: در نظر داریم که نقش دانشگاه‌ها را در بحث اقتصاد IT پررنگ‌تر کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: