جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۱۰:۲۱
کد خبر: ۹۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا:
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا گفت: در موضوع فناوری اطلاعات در سال 96 به دنبال تحقق مدل مدیریت «آی تی آی ال» خدمات فناوری اطلاعات هستیم تا بتوانیم جهشی بزرگ در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناورس استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، سردار احمد دولت‌خواه در نخستین همایش آموزشی تخصصی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ITIL که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بالاترین سطح بین it و فرماندهی در نیروی انتظامی در شرف وقوع است.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری این دوره‌های آموزشی این است که اگر در مجموعه نیروی انتظامی خلأهایی وجود داشته باشد آن را برطرف و در طول این دوره توانایی‌های مدیریتی و تخصصی خود را افزایش دهیم.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا افزود: زمانی طرحی را می‌خواهیم ارائه دهیم باید بر اساس استانداردهای لازم انجام شود تا کاربردی باشد و باید ببینیم با انجام این کار چه باری از روی دوش نیروی انتظامی برداشته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کارکنان فاوا باید اقدامات خود را به کل سازمان تسری دهند، افزود: 80 درصد موفقیت‌های شما نتیجه 20 درصد فعالیت کلیدی شما است که باید آن‌ها را شناسایی کنید.

معاون فاوا ناجا گفت: انتظار این است که فراگیران این دوره آموزشی با فراگرفتن تمام موارد مطرح‌شده، استفاده لازم را از این دوره‌ها ببرند و آن‌ها را در حوزه کاری خود به کار ببندند.

فناوری اطلاعات پلیس را در پیشگیری از جرائم هدایت می‌کند

در ادامه، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی گفت: فناوری اطلاعات پلیس را در پیشگیری از جرائم هدایت می‌کند و می‌تواند از وقوع بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند.

سردار احمدعلی گودرزی گفت: امروزه امنیت مانند تارهای موسیقی که باید به‌موقع و باتدبیر نواخته شوند تا صدای موزون و خوشایندی را به گوش برسانند، باید با همکاری بخش‌های مختلف تأمین شود.

فرمانده انتظامی استان فارس بابیان اینکه فاوا نقش بسیاری در تولید امنیت دارد، گفت: امروز انتظاری که فرماندهان از شما دارند، هوشمندسازی اماکن نیروی انتظامی ازجمله کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی است.

گودرزی با اشاره به اینکه خوشایندسازی محیط با نصب دوربین و هوشمندسازی محقق می‌شود، افزود: فرماندهان گام‌های مفید و مؤثر کارکنان فاوا را به‌خوبی احساس می‌کنند.

وی بابیان اینکه کارکنان فاوا با اقدامات مناسب خود اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه انجام می‌دهند، گفت: باید تولید دانش و فناوری را بومی و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در جامعه ازجمله اساتید دانشگاه‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

معاون فاوا استان فارس نیز در ابتدای این آیین گفت: همایش آموزشی تخصصی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ITIL بر اساس تدابیر ابلاغی و با شرکت رؤسای ادارات فناوری سراسر کشور در شیراز به مدت سه روز برگزار می‌شود.

علی‌اصغر شهریاری با ارائه گزارشی مشروح از اقدامات معاونت فاوا این استان، از حمایت‌های بی‌دریغ سردار دولت‌خواه و سردار گودرزی که اهمیت بسیاری برای موضوع فناوری در نیروی انتظامی قائل هستند، تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این آیین لوح تقدیری از سوی معاون فاوا ناجا به سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس به دلیل توجه و حمایت ویژه وی از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: