شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۳۰:۵۸
کد خبر: ۹۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
علی محمدی
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با وجود خشکسالی های اخیر تنها راه برون رفت از این موقعیت توسعه کشتهای گلخانه ای می باشد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از شیرازه ،  جلسه شورای فنی تولیدات کشاورزی شهرستان بوانات با محوریت توسعه کشت های گلخانه ای و با حضور مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی بوانات در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات برگزار شد.

محمد صادقی مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس کشت های کم آب را راهی برای برون رفت از خشکسالی برشمرد و اظهار داشت: با وجود خشکسالی های اخیر تنها راه برون رفت از این موقعیت توسعه کشتهای گلخانه ای می باشد که مزایای این نوع کشت، کشت دو مرتبه در سال ، کنترل و نظارت بیشتر، افزایش عملکرد در واحد سطح، سودآوری بالا، مصرف پائین اب و اشتغال پایدار در گلخانه می باشد.

محمد صادقی افزود: علی رغم همه مشکلات معیشتی و حقوق ناچیزی که جهادگران دریافت می کنند، یکی از پرکارترین و موفق ترین دستگاههای اجرایی استان، جهاد کشاورزی است که این موفقیت ناشی از روحیه ی جهادی و ایمان به کار و عمل خداپسندانه است.

در پایان جلسه نیز مدیر اداره بهبود تولیدات گیاهی فارس از سایت گلخانه ای سروستان بوانات بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات گلخانه داران این سایت آشنا و در جهت رفع مشکلات راهکارهایی ارائه و یا قول پیگیری داد.

در ابتدای این جلسه علی محمدی مدیر جهادکشاورزی بوانات ضمن تاکید بر اهمیت کشاورزی و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم بوانات گفت: کشاورزی شغل اصلی مردم بوانات است و خشکسالی های پیاپی در چند سال اخیر کشاورزان را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است، بطوریکه از اولویتهای اصلی این مدیریت، رسیدگی به مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و ارایه راهکارهایی برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی است.

علی محمدی ادامه داد: با تشریح ظرفیت ها، پتانسیل، فعالیت ها و مشکلات و معضلات بخش کشاورزی خواهان ارائه راهکارهای قانونی در جهت بهبود و توسعه بخش کشاورزی شهرستان می باشیم.

موسوی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات نیز ضمن قدردانی از حضور موثر مدیر تولیدات گیاهی سازمان، به بیان مسائل ومشکلات حوزه زراعت، باغبانی و مکانیزاسیون و... پرداخت و دربحث پهنه بندی به ارائه گزارش کارکرد کارشناسان پارسل و مسائل و مشکلات این حوزه توضیحاتی ارایه و دیدارهای صمیمانه و رو در رو و طرح مسایل و مشکلات را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد در طول سال چند نوبت مسوولان ارشد سازمان در شهرستان حضور یابند.

سید عبدالرسول موسوی با توجه به اینکه توسعه کشتهای گلخانه ای جز استراتژی های سازمان می باشد گفت: از مهترین مسائل و مشکلات پیش رو جهت توسعه کشتهای گلخانه ای در شهرستان مشکل سند های اراضی، خرده مالکی بودن اراضی و تامین اب با توجه به خشک سالی و عدم امکان استفاده از ابهای قنوات و رودخانه جهت توسعه گلخانه هامی باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: