شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۴۷:۵۰
کد خبر: ۹۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
در نخستین كارگاه تخصصي آمايشی كتابداری باليني قطب 5 كشوري مطرح شد:
نخستین كارگاه تخصصي آمايشی كتابداری باليني قطب 5 كشوري به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از "وب دا" در شیراز، مدير اطلاع رساني و منابع علمی معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در گذشته کتابداران در امانت کتاب فعالیت داشتند، اما امروزه با هویت و ماموریت جدید، نقش موثری در نظام اطلاع رسانی دانشگاه ها ایفا می کنند.

دكتر "ناهيد حاتم"، افزود: کتابداران طی سال های اخیر نقش پررنگ تر و به سزایی در تولید منابع علمی پیدا کردند.


او ادامه داد: لازم است کتابدارها با توجه به تخصص خود، در مدیریت اطلاع رسانی، گامی بردارند و همچنین باید از سواد و دانش علمی کتابداران در بهبود فعالیت های دانشگاه، استفاده کرد.

دکتر حاتم، تهیه بروشورهای اطلاعات برای راهنمایی مراجعان در استفاده از منابع، برگزاری تور آشنایی با کتابخانه در آغاز هر ترم برای دانشجویان جدید، تهیه راهنمای آموزشی استفاده از بانک های اطلاعاتی، مدیریت استناد، شبکه های اجتماعی و علم سنجی، بررسی شیوه نگارش فهرست منابع و فرمت ظاهری پایان نامه دانشجویان پزشکی عمومی و تخصص، بررسی پایان نامه های دانشجویی و دستیاری و فوق تخصصی برای عدم تکراری بودن، همکاری با کمیته علم سنجی دانشگاه را، از جمله خدمات کتابداران نام برد.


مدير اطلاع رساني و منابع علمی معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه، بیان کرد: در اين كارگاه در خصوص مبانی پزشكي مبتنی بر شواهد، و انواع منابع اطلاعاتی موثر در تصميم گيری هاي باليني، معرفی پایگاه های اطلاعاتی مانند Ovid، Clinical Key، UpToDate، Chocrane ، توضیحاتی ارایه شد.

نخستین كارگاه تخصصي  آمايشی كتابداری باليني قطب 5 كشوري، با حضور كتابداران دانشگاه هاي علوم پزشكي بوشهر، بندرعباس، كهكيلويه و بويراحمد، فسا، جهرم، لارستان و گراش به ميزباني دانشگاه‌ علوم پزشكي شيراز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: