شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۳:۱۴
کد خبر: ۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در دیدار با طلاب حوزه علمیه شهیددستغیب:
سرهنگ دوستدار در دیدار با طلاب حوزه علمیه شهید دستغیب احیای کارکرد های چندگانه مساجد را تنها راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی و جنگ نرم دانسته و ولایت پذیری را رمز موفقیت در مشکلات و تصمیم گیری های مهم جامعه معرفی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و اتحاد ملت شریف ایران بیان کرد:

در زمانی که نابودی رژیم شاهنشاهی امری غیر ممکن بود با رهبری امام عزیزمان و اتحاد و همدلی ملت شریف ایران و به لطف خدا توانستیم انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانیم. پس از مشکلات بسیاری زیادی که بعد از انقلاب وجود داشت و از جمله ی آن ها هشت سال جنگ تحمیلی بود نیز توانستیم با توکل بر خدا بر دشمن غلبه کرده و پیروز شویم.

وی در ادامه گفت: دشمنان ما باتوجه به شکست های مکرر خود در نقشه هایشان متوجه شدند که جنگ سخت و نظامی کارساز نخواهد بود، به همین دلیل جنگ جدیدی را به راه انداختند با عنوان جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و دیگر اصطلاحاتی که امروزه از این جنگ پیچیده نام برده میشود. به همین دلیل باتوجه به وجود این جنگ بسیار پیچیده وظایف ما نیز مهم تر و پیچیده تر میشود.

سرهنگ دوستدار باتوجه به فرمایشات دیده بان، حکیم و ناخدای کشتی انقلاب حضرت امام خامنه ای درمورد تهاجم فرهنگی گفت: بعضی ها فرمایشات مکرر ایشان را نادیده گرفته و از تهاجم فرهنگی با عنوان تبادل فرهنگی یادمیکردند، در این زمان بسیارحساس ولایت پذیری رمز موفقیت در مشکلات و تصمیم گیری های مهم جامعه است.

ایشان در ادامه به مقایسه مساجد امروزی و مسجد زمان پیامبراکرم(ص) پرداخته و گفت: در زمان پیامبر(ص) مسجد مرکز فعالیت های شهر بود که برای تمامی اهالی برنامه داشت اما متاسفانه امروزه مساجد با وجود ده ها متولی، بدون متولی رها شده و نقش بسیاری از کارکردهای مساجد کم رنگ و نا دیده گرفته شده است.

وی با وجود آسیب های بسیار در جامعه امروزی، مسجد را به عنوان تنها راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی معرفی کرد و گفت: احیای کارکرد های چندگانه مساجد تنها راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی و جنگ فعلی یعنی جنگ نرم است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در ادامه طرح مسجد ما سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز را طرحی در جهت احیای کارکردهای مساجد معرفی کرد.

ایشان در پایان گفت: با توجه به ضرورت بازگشت به مسجد به عنوان نسخه ی شفا بخش مقابله با آسیب های اجتماعی در محلات لازم است دست اندر کاران امور مساجد نسبت به مدیریت فرهنگی و اداره امور مساجد توانمند گردند لذا در جهت محقق ساختن این موضوع، سپاه ناحیه بقیه الله(عج) طرحی را باعنوان دوره مدیریت فرهنگی و اداره امور مساجد برنامه ریزی کرده که به زودی این دوره برگزار میگردد.




مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: