جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۷:۵۵
کد خبر: ۹۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
با کارآفرینان برتر ؛
کارآفرین موفق شیرازی گفت : مزارع پرورش شترمرغ نیازمند امکانات مجهز و پیچیده ای نیستند و از آنجایی که این پرنده فقط نیاز به مکانی دارای سایه بان، مزرعه کشت یونجه و آب دارد و کمتر به بیماری دچار می شود، پرورش آن سودآور و مقرون به صرفه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری استان فارس،  مقام معظم رهبری واژه  اقتصاد مقاومتی  را در سال ۸۹  وارد ادبیات کشور کرد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در شهر و روستاها کمک می کند ، از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.

 

برای تداوم اقتصاد پویای کشور، باید هرچه بیشتر به سمت محدودکردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد کشور به این منابع حرکت کرد و توجه داشت که اقتصاد مقاومتی در شرایطی معنا پیدا می کند که جنگی وجود داشته باشد و در برابر جنگ اقتصادی دشمن است که اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می کند.

پرورش شترمرغ یکی از بهترین راه های حصول و تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود چرا که از سودآوری بسیار خوبی برخوردار است.


در همین راستا یکی از بهترین عرصه های کسب درآمد و اقتصاد مقاومتی پرورش شترمرغ است .که با توجه به  پایین بودن هزینه خوراک شتر مرغ به نسبت گاو، زادآوری و سرعت رشد آن ، هر شترمرغ در سال بیش از ۴۰ تخم می گذارد که در صورت بهره برداری آن برای تولید جوجه می توان سالانه بیش از ۲۰ جوجه شترمرغ را پرورش داد اما گاو تنها توانایی زادآوری یک گوساله را در سال دارد.


با توجه به قابل استفاده بودن تمامی قسمت های بدن شترمرغ این موجود فاقد هرگونه مواد زاید و دور ریختنی است بنابراین با بهره برداری در صنابع مختلف می تواند یکه تاز در رقابت با سایر حیوانات پرورشی باشد.

حبیب رحیمی یکی از کارآفرینان برتر در این صنعت می باشد که به سراغ وی رفته ایم .او کمتر از دو سال است که کار خود را با سرمایه ای اندک با حدود 2میلیون تومان و سپس با حمایت سازمان بسیج سازندگی فارس از جمله دریافت وام اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی، به مبلغ 20 میلیون تومان آغاز کرده و توانسته در این عرصه موفق ظاهرشود .

وی گفت : وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند.

رحیمی با اشاره به اقدامات خود در خصوص پرورش شتر مرغ گفت : ابتدا با خرید 10 قطعه جوجه شترمرغ که حدود دو میلیون و نیم هزینه برای من داشت، کارخود را شروع کردم و از آنجا که سود خوبی از آن بدست آوردم تصمیم گرفتم تا به کار خود توسعه و رونق دهم.

این کار آفرین شیرازی با بیان اینکه در حال حاضر 3 نفر در این مزرعه مشغول به کار هستند، بیان داشت: پرورش شترمرغ یکی از عرصه های سودآور و مؤثر در تولید و اشتغال است که می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مثمر ثمر باشد .

وی اضافه کرد : جوانان به راحتی و با کمترین سرمایه می‌توانند با پرورش شترمرغ برای خود اشتغال ایجاد کنند و در ابتدا با خرید چند جوجه شترمرغ خود را در این کار محک بزنند و حتی اگر علاقه‌ای هم به ادامه کار نداشتند می‌توانند پس از آنکه شترمرغ‌ها به سن کشتار رسیدند آنها را بفروشند و متحمل هیچگونه ضرری نشوند.

 

 رحیمی با اشاره به تولید سالانه بیش از 250  قطعه جوجه درجه یک در مزرعه خود، افزود: این مزرعه آماده ارائه جوجه از سن یک روزگی تا دو ماهگی به مشتریان است.

 وی اضافه کرد: مزارع پرورش شترمرغ نیازمند امکانات مجهز و پیچیده ای نیستند و از آنجایی که این پرنده فقط نیاز به مکانی دارای سایه بان، مزرعه کشت یونجه و آب دارد و کمتر به بیماری دچار می شود، پرورش آن سودآور و مقرون به صرفه است.

 رحیمی با بیان این‌که شترمرغ مزایای فراوانی دارد گفت: علاوه بر گوشت این پرنده می‌توان از پوست، روغن، پر، قرنیه چشم، ناخن، پوسته تخم‌ و به طور کلی از تمام اجزای بدن این پرنده استفاده کرد.

 حبیب رحیمی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های خاص محصولات شترمرغ از جمله گوشت و روغن آن گفت: محصولات شترمرغ نیازمند معرفی به مردم و تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه را دارد تا علاوه بر ایجاد بازار فروش برای آن، مردم بتوانند از این محصولات بهره‌مند شوند.

این کارآفرین شیرازی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان باید به صنعت شترمرغ توجه ویژه‌ای داشته باشند و به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک کنند و حداقل زمین مورد نیاز برای پرورش شترمرغ را در اختیار آنها قرار دهند تا افراد علاقمند به این کار ، سرمایه خود را برای پرورش شتر مرغ به کار گیرند و نگرانی خاصی در زمینه تأمین زمین برای پرورش شترمرغ نداشته باشند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: