دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۸:۲۱
کد خبر: ۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
مسؤول اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان عنوان کرد
مسؤول اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان، گفت: در مجموع در این شهرستان حدود 6 تا 7 هزار مترمربع فضای مطالعه وجود دارد که با توجه به جمعیت آن 18 هزار و 400 مترمربع فضای مطالعه کمبود دارد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدمهدی معتمدیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  تمام بخش‌های شهرستان لارستان به‌جز بنارویه دارای کتابخانه درحال احداث است که امید می‌رود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بنا به چشم‌انداز 1404 باید به ازای هر هشت نفر 100 مترمربع فضای کتابخانه وجود داشته باشد، افزود: درمجموع در لارستان حدود 6 تا 7 هزار مترمربع فضای مطالعه وجود دارد که با توجه به جمعیت این شهرستان بیش از 18 هزار و 400 مترمربع کمبود وجود دارد.

معتمدیان بابیان اینکه در لارستان بالغ‌بر 8 هزار نفر عضو کتابخانه‌ها هستند، ادامه داد: کوچک‌ترین عضو هشت ماه و بزرگ‌ترین آن 82 سال سن دارند.

مسؤول اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان در مورد به‌روز بودن کتاب‌ها در کتابخانه‌های این شهرستان، تصریح کرد: به‌صورت ماهانه کتاب‌های جدید اضافه و برخی کتاب‌هایی که تعداد آن‌ها در کتابخانه بیشتر است به سایر کتابخانه‌ها یا به روستاها ارجاع می‌شود.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه کتابخانه‌های لارستان با مشکل کمبود کتاب‌های کمک‌درسی روبه‌رو است، از خانواده‌ها تقاضا کرد که پس از کنکور فرزندشان و در صورت عدم نیاز به کتاب‌ها آن را به کتابخانه‌ها هدیه کنند تا دیگران نیز از آن‌ها استفاده کنند.

وی در پایان از مسؤولان ارشد لارستان برای پیگیری تخصیص اعتبار به پروژه نیمه‌تمام کتابخانه مرکزی این شهرستان تقاضا همکاری و ابراز امیدواری کرد این پروژه در صورت تأمین اعتبار تا سال 96 به بهره‌برداری برسد
نام:
ایمیل:
* نظر: