چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۴۷:۱۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با حمایت فن بازار منطقه ای فارس یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی شیراز موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شرکت شهرک های صنعتی فارس، شاهپور قنبری گفت: این گواهینامه توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای محصول لوله UPVC حاوی نانوذرات صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه تولید تجاری این محصول در یکی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شیراز آغاز شده است گفت: لوله های UPVC به دلیل ویژگی‌هایی نظیر استحکام طولانی‌مدت، سختی بالا و مقرون‌به‌صرفه بودن، برای بخش عظیمی از اتصالات و لوله های پلاستیکی استفاده می‌شوند که افزودن نانومواد به‌طور قابل‌توجهی استحکام و سختی UPVC را بهبود می‌بخشد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به نحوه گواهی‌دهی به محصولات نانو خاطرنشان کرد: در این زمینه پس از ارسال درخواست شرکت‌های علاقه‌مند به ستاد توسعه فناوری های نانو، خط تولید آنها از سوی شرکت‌های بازرسی مورد بررسی و نمونه‌برداری قرار می گیرد و نمونه این محصولات در آزمایشگاه‌های معتمد این ستاد مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد.
 
وی دریافت این گواهینامه ها توسط واحدهای صنعتی و شرکت های دانش بنیان را را زمینه مناسب برای توسعه بازار، صادرات محصولات نانویی و حفظ کیفیت محصولات دانست.
 
قنبری در ادامه با بیان اینکه با حمایت های فن بازار منطقه ای فارس، مستندات و مدارک سه محصول دیگر نیز جهت دریافت گواهینامه نانو مقیاس به ستاد ویژه توسعه فناوری های نانو ارسال شده است گفت: کار شناسایی و ثبت درخواست سایر محصولات  نیز بصورت مستمر درحال انجام است.
 
وی با بیان اینکه با استقرار فن بازار منطقه ای فارس در مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز زمینه بهره مندی صنایع مستقر در این شهرک صنعتی از ظرفیت ها و خدمات فن بازار فراهم شده است گفت: با افزایش تعاملات و ارتقای همکاری ها بین فن بازار منطقه ای فارس و واحدهای صنعتی, بستر مناسبی برای عرضه ومعرفی خدمات و محصولات فناور فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت های انجام شده در فن بازار فارس در بخش های مختلف گفت: از مهمترین فعالیت های این فن بازار شناسایی؛ پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به حمایت های فن بازار درزمینه اخذ مجوز برای واحدهای دانش بنیان گفت: در این زمینه تا کنون 7 شرکت موفق به اخذ این مجوز شده اند و 3 شرکت نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز دانش بنیان هستند تا بتوانند از مشوق ها و مزایای موجود برای واحدهای دانش بنیان استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه توسعه فناوری در صنایع و استفاده واحدهای تولیدی از فناوری های نوین از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است، بر حمایت گسترده به منظور توسعه فعالیت های فن بازار منطقه ای فارس تاکید کرد و گفت: امیدواریم واحدهای صنعتی بتوانند از این ظرفیت استفاده بهینه انجام دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: