شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۵:۴۹
کد خبر: ۹۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
گزارش ؛
با نگاهی به وضعیت بعضی از مراکز تولیدی در لارستان، چگونگی پرداخته‌شدن به امر مهم اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی را می‌توان سنجید و مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، شعار امسال مانند چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری با  محوریت اقتصادی و با نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» تعیین شده است.

در این زمینه و باهدف جامه عمل پوشاندن به این شعار در بُعد رسانه‌ای و تا حد توان به معرفی برخی از صنایع فعال در منطقه لارستان می‌پردازیم.

مدیر داخلی شرکت لاریان موزاییک این شهرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان اینکه این شرکت با سرمایه بخش خصوصی و هزینه‌ای نزدیک به یک‌میلیارد تومان احداث‌ شده است، اظهار داشت: این شرکت فعالیت تولیدی خود را از سال 93 در زمینی با زیربنای یک‌هزار مترمربع آغاز کرده است.

محمدعلی سلیم با اشاره به اینکه تولید انواع موزاییک ویبره رزینی یا سمنت پلاست و به عبارتی سنگ مصنوعی از محصولات این شرکت است، افزود: این کارخانه محصولات خود را در 12 طرح و رنگ متفاوت به‌صورت تک‌لبه و دور باغچه‌ای تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: عمده تولید این شرکت بر اساس سفارش مشتری‌ها است که از طرف آنان صورت می‌گیرد و محصولات تولید می‌شود.

مدیر داخلی شرکت لاریان موزاییک بابیان اینکه شرکت مشابهی در لارستان این محصولات را تولید نمی‌کند، ادامه داد: موزاییک‌های تولیدشده دارای مقاومت فشاری 600 تا یک‌هزار کیلوگرم در سانتی‌متر مربع است و تا دمای 40 درجه زیر صفر را تحمل می‌کند.

وی گفت: میزان نفوذ آب در این موزاییک‌ها کمتر از سه درصد و ماندگاری رنگ در آن بیش از 15 سال است.

سلیم در مورد نحوه تهیه مواد اولیه تولیدات این شرکت، افزود: عمده مواد مورد استفاده ما از تولیدی‌های شهرستان لارستان است و حتی بعضی از ماشین‌آلات را نیز با استفاده از نیروهای بومی و کارشناسان خود طراحی کرده‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم و ادارات از محصولات این شرکت، تصریح کرد: عمده محصولات شرکت لاریان موزائیک توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، مدارس و... خریداری و مصرف می‌شود.

این تولیدکننده به تولید سالانه 35 هزار مترمربع موزاییک در این کارخانه، اشاره کرد و ادامه داد: در سال آینده با افزودن ماشین‌آلات جدید تولیدات این شرکت افزایش می‌یابد.

مدیر داخلی شرکت لاریان موزاییک از مسؤولان و مردم خواست از محصولاتی که در شهرستان لارستان تولید می‌شود و کیفیت آن حتی از مشابه خارجی بالاتر است حمایت و خرید کنند تا پیشرفت اقتصادی و رونق اشتغال جوانان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در این شرکت در حال حاضر برای 10 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است، اضافه کرد: هدف اصلی از انجام این سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال و کاهش میزان بیکاری است، هرچند در این مدت می‌توان سود ناشی از سرمایه‌گذاری را به‌دست آورد.

سلیم با توصیه به سرمایه‌گذاران برای انتخاب دقیق و با مطالعه مطابق با نیازهای این شهرستان، استان و کشور برای سرمایه‌گذاری در کار تولیدی، یادآور شد: یک تولیدکننده باید دارای پشتوانه مالی برای ادامه کار خود باشد زیرا تغییراتی همواره در بازار رخ می‌دهد و به عبارتی در ابتدا با 60 درصد سرمایه وارد پروژه تولید شود و مابقی سرمایه را با توجه به تغییرات بازار و همراه شدن با آن مصرف کند.

وی از مسؤولان خواست هرچه سریع‌تر روند ساخت سیستم تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شهر لار که متوقف شده است را به بهره‌برداری برسانند و از طرفی ساختمان آماده بهره‌برداری اورژانس این شهرک را تجهیز کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

سلیم اضافه کرد: از شهرداری، بیمه و اداره دارایی و غیره انتظار می‌رود همکاری بیشتری با صنعتگران داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: