دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۰۰:۲۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
علی رغم اینکه مدیران ارشد دولت اعتدال در فارس اعلام کردند که کمیته ای برای بررسی موضوع شکل گرفته است اما همچنان برخی که انگار منتظر جواب کمیته حقیقت یاب نیستند فشار به استانداری فارس را در دستور کار قرار دادند.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، مدتی است که احتمال وجود پارازیت بر روی سطح شیراز نگرانی هایی را در بین تعدادی از شهروندان ساکن غرب شیراز به وجود آورده است.
انتشار تصویر دکلی در ارتفاعات کوه دراک مبنی بر ارسال کننده پارازیت بر روی سطح شیراز بدون ذکر منبع موثق دست به دست در فضای مجازی چرخید تا شهروندان شیرازی را نگران تر کند. تصویر دکلی که یک گوی روی آن قرار داشت و مخاطب احساس می کرد که ارسال کننده پارازیت است. معاون استاندار فارس در این باره گفت: بر روی ارتفاعات دراک در جنوب غرب شیراز رادار هواشناسی را داریم، که رادار هواشناسی بیشتر گیرنده هست تا اینکه بخواهد چیزی را بفرستد.
شائبه سیاسی بودن موضوع «پارازیت» در شیراز قوت گرفت!
چهار نماینده شیراز نیز از طرق مختلف از مسئولان دولتی خواستند صحت و سقم وجود پارازیت در شیراز را بررسی و کمیته ای حقیقت یاب در این باره تشکیل شود.
همزمان معاون سیاسی استانداری فارس،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز و مدیر کل مخابرات استان فارس، ارسال پارازیت در شیراز و به خطر افتادن سلامتی مردم را تکذیب کردند.
اما این مسئله به همین جا ختم نشد، برخی از افراد در شبکه های مجازی از مردم شیراز خواستند تا در اعتراض به وجود پارازیتی که هنوز هیچ منبع موثقی وجود آن را تایید نکرده در مقابل استانداری تجمع کنند!

تجمع صورت گرفت و با استقبال شبکه های معاند نظام همراه شد، در این تجمع مسئول روابط عمومی استانداری اعلام کرد که این موضوع در حال رسیدگی است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز گفت که استاندار فارس دستور پیگیری و صحت و سقم این موضوع را صادر کرده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شیراز و مرکز کنترل مقررات رادیویی این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

علی رغم اینکه مدیران ارشد دولت اعتدال در فارس اعلام کردند که کمیته ای برای بررسی موضوع شکل گرفته است اما همچنان برخی که انگار منتظر جواب کمیته حقیقت یاب نیستند فشار به استانداری فارس را در دستور کار قرار دادند.

از طرفی روز گذشته مطلبی در خروجی سایت دانشگاه شیراز قرار گرفت که خبر از برگزاری اولین جلسه «بررسی امواج پارازیت» در دانشگاه شیراز در سیزده دی ماه 95 می داد. با این حال پارسایی نماینده شیراز و از حامیان دولت اعتدال در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت هر چند که اذعان کرده که استانداری به دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماموریت پیگیری این موضوع را داده است اما منتظر نتیجه نمانده و با معاون وزیر کشور در این باره مکاتبه کرده است.

هر چند که احتمال وجود پارازیت بر روی سطح شیراز و خطر آن بر روی سلامتی افراد، تعدادی از مردم این شهر را نگران کرده اما به نظر می رسد این موضوع در بین برخی مسئولان وارد مرحله سیاسی شده است! فراخوان دوباره تجمع در شبکه های مجازی و نامه نگاریهای مکرر به مسئولان کشوری قبل از اعلام نتایج  کمیته حقیقت یاب به شائبه سیاسی بودن این موضوع دامن می زند. شیرازه، امیدوار است دغدغه برخی مسئولان صرفا نگرانی مردم باشد نه پارازیتی باشد برای رسیدن به مقاصد سیاسی.  
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: