جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۵:۲۴
کد خبر: ۹۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
فارس
مدیر آموزش‌ و پرورش لارستان از برگزاری نخستین همایش ادبی «صحبت لاری» ویژه شهرستان‌های جنوب استان فارس در شهر لار خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس  ، محمد فیاض‌پور در یک نشست خبری بابیان اینکه یکی از رسالت‌های آموزش‌ و پرورش تجلیل و بزرگداشت چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، آموزشی و ادبی کشور و شهرستان است، اظهار داشت: لارستان بزرگ دارای شخصیت‌های تراز اولی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های مذهبی و ادبی دارد.

وی با ابراز تأسف از مهجور ماندن شاعر بلندآوازه‌ای مانند «صحبت لاری» در شهرستان لارستان، افزود: بسیاری از نسل‌های جوان و نوجوان شناخت چندانی از شاعر خوش‌قریحه و توانمند لارستانی یعنی «صحبت لاری» ندارند.

مدیر آموزش‌ و پرورش لارستان با اشاره به اینکه آثار ادبی «صحبت لاری» می‌تواند به‌عنوان یک کتاب ادبی، هنری و فرهنگی در دنیای امروز باشد، تصریح کرد: برای بزرگداشت شخصیت برجسته این شاعر بلند‌آوازه لارستانی با همکاری نهادهای فرهنگی در شهر لار برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان فارس اضافه کرد: نخستین با ویژه‌برنامه‌های شعرخوانی شاعران برتر لارستان، سخنرانی تخصصی و اجرای موسیقی در فردا دوشنبه از ساعت 18:30 در تالار وحدت شهر لار برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: