شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۰:۱۷
کد خبر: ۹۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
با هدف احیای گونه های کمیاب گیاهان دارویی؛
270 هکتار از عرصه های کوهستانی شهرستان خنج به کاشت گیاه دارویی آنغوزه اختصاص یافت.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ، مرکز فارس ، مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت: از ابتدای دی تا کنون در 270 هکتار از مراتع کوه هوا شانول و هما درجنوب این شهرستان بذر آنغوزه کاشته شده است.
علمدار کرمی افزود: عملیات کاشت بذر توسط بهره برداران که در قالب هفت تعاونی فعالیت دارند در حال انجام است و پیش بینی می شود تا نیمه نخست بهمن امسال کاشت بذر آنغوزه در این مناطق به 500 هکتار برسد.
وی افزود: گیاه دارویی آنغوزه از گیاهان حفاظت شده و ارز آور است که کاشت، داشت و برداشت آن با مجوز رسمی انجام می شود.
کرمی افزود: به سبب اینکه شیره آنغوزه با انجام عملیاتی خاص از ریشه گیاه گرفته می شود و گیاه بعد از بهره برداری از بین می رود بهره برداران هر سال موظف هستند به همان سطحی که شیره آنغوزه برداشت می کنند  ، بذر بکارند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت:  این شهرستان با دارا بودن بیشترین سطح گیاه دارویی آنغوزه و تولید میانگین پنج تن شیره آنغوزه در طول سال، مقام اول تولید شیره این گیاه با ارزش را در استان فارس دارد.
وی افزود: صادرات شیره آنغوزه به کشورهای آلمان، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس، ارز قابل توجهی به کشورمان وارد می کند و علاوه بر درآمد زایی برای روستاییان سبب ایجاد اشتغال دراین منطقه نیز شده است.
شهرستان خنج در 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: