شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۱:۴۳
کد خبر: ۹۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
فارس
استاندار فارس با اشاره به تسهیلات دولت برای رونق تولید واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال گفت:‌ با تصویب پرداخت یک هزار و 235 میلیارد تومان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، زمینه گره گشایی از مشکل نقدینگی یک هزار و 198 واحد صنعتی استان فراهم شده است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی فناوری فارس ، به نقل از ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی در ادامه برنامه های خود در سفر به شهرستان کازرون و در دیدار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این شهرستان افزود:‌ تاکنون سه هزار و 201 واحد از استان فارس با نام نویسی در سامانه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت متقاضی این تسهیلات شده اند که از این تعداد، بهره مندی یک هزار و 198 واحد از این تسهیلات تصویب شده است.
وی اظهار کرد: هم اینک 653 طرح مصوب با 710 میلیارد تومان اعتبار به شعب بانک های استان ارجاع شده و 368 واحد با اعتبار 509 میلیارد تومان توسط شعب بانکی استان به واحدها پرداخت شده است.
استاندار فارس با بیان این که در طرح ارتقای تولید که رقابتی میان همه استان های کشور است، قرار بود به هفت هزار و 500 واحد 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بدهند، گفت: در ابتدا سهمیه ای معادل 517 میلیارد تومان اعتبار برای فارس در نظر گرفته شده بود که با پیگیری ها، این سقف حذف شد.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ فعالان اقتصادی شهرستان کازرون باید دغدغه رفع مشکلات اقتصادی شهرستان خودشان را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به آثار تاریخی شهرستان کازرون اظهار داشت: باید برای سرمایه گذاران کازرونی که در هر جای کشور و دنیا زندگی می کنند گردهمایی برگزار شود و از مشارکت آن ها برای سرمایه گذاری در این شهرستان استفاده شود.
افشانی با بیان این که در زمینه صنعت باید به رقابتی بودن بازار در همه بخش ها از جمله گرفتن اعتبار و تولید توجه داشته باشیم، گفت: در زمینه تولید باید بدانیم کسانی وجود دارند که با تجربه بزرگ و فناوری روز کار می کنند؛ کسی که با مدیریت 30 سال پیش که حتی کنترل کیفیت ندارد بخواهد فعالیت کند، نمی تواند رقابت کند.
وی با اشاره به این که بازاریابی کار دولت نیست و دولت موظف به تسهیل رابطه با بازار است، افزود: کیفیت و قیمت در بازار رقابت دو پارامتر محسوب می شود، گفت: هر مصرف کننده ای حق دارد با نازلترین قیمت کالای مورد نیاز خود را تهیه کند.
استاندار فارس ادامه داد: نرخ کارگر در ایران ارزان ترین است؛ نرخ سوخت و هزینه حمل و نقل نیز ارزان ترین است؛ اما هزینه نرخ بانکی بالا است.
افشانی با بیان این که اگر دقیقا متناسب با دنیای روز حرکت نکنیم موفق نخواهیم شد، افزود: قبلاً گفته می شد 'مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید' اما امروز این سخن را اشتباه می دانند و معتقدند 'مشک آن است که ببوید همان که عطار بگوید'؛ یعنی هم کالا باید دارای کیفیت خوب باشد و هم تولیدکننده بتواند به خوبی و با بسته بندی مناسب کالای خود را در داخل و خارج عرضه کند.
وی با اشاره به این که تولیدکننده نمی تواند بازاریابی کند و باید بازاریاب را پیدا کند، گفت: امروزه بازاریابی رشته ای دانشگاهی است که افراد تا مقطع دکترا در این رشته تحصیل می کنند.
استاندار فارس با بیان این که بانک های استان به خوبی در حال فعالیت هستد، اظهار داشت: کمیته ای با عنوان جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان راه اندازی کرده ایم که همه مدیران مرتبط عضو آن هستند و موظفند ظرف دو هفته پاسخ لازم را به متقاضیان سرمایه گذاری بدهند.
افشانی گفت: در استان فارس به این ابتکار رسیدیم که در سفرهای شهرستانی جلساتی برگزار شود که مدیران مرتبط با حوزه های اقتصادی، اشتغال و تولید مشکلات فعالان این حوزه را بشنوند.
وی با بیان این که یکی از مشکلات موجود در عرصه ملی کمبود اختیارات استان ها است که در آخرین جلسه مشترک استانداران و هیات دولت بخش قابل ملاحظه ای از آن به استان ها تفویض شده است، گفت: اگر همین مصوبات که به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است به خوبی اجرا شود بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات حل خواهد شد.
استاندار فارس وجود قوانین زائد را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی در سطح ملی دانست و ادامه داد: این مشکلات یک روزه حل نخواهد شد و قوانین مصوب مجلس را نیز دولت نمی تواند تغییر دهد.
افشانی پنجشنبه در مسیر سفر به شهرستان کازرون از بخش های مختلف کارگاه ساخت جاده تنگ ابوالحیات – دشت ارژن به عنوان قطعه ای از محور مواصلاتی شیراز- اهواز بازدید و بر شتاب بخشی به عملیات احداث این جاده تاکید کرد.
افشانی سپس در بدو ورود به شهر کازرون در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام والای شهدای این منطقه ادای احترام کرد.
افشانی همچنین در ادامه این سفر از تونل محرم در جاده کازرون – بوشهر و روند ساخت سد نرگسی بازدید کرد.

** رشد 106 درصدی صادرات فارس در نیمه اول امسال
دیدار با فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان کازرون در شامگاه پنجشنبه پایان بخش برنامه های استاندار فارس در سفر یکروزه به این شهرستان بود.
استاندار فارس در این دیدار گفت: میزان صادرات استان 106 درصد بیش از شش ماه اول سال گذشته است و در زمینه پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید در مقام دوم هستیم در حالی که یک ماه قبل رتبه اول را داشتیم.
افشانی با اشاره به این که وقتی می گوئیم اقتصاد مقاومتی همه ذهن ها به سمت تولید می رود، ادامه داد: ایجاد بهره وری و صرفه جویی نیز اقتصاد مقاومتی است؛ آزادراه شیراز-اصفهان با 230 کیلومتر اگر ساخته شود 130 کیلومتر فاصله شیراز به تهران و اصفهان را کوتاه تر می کند که نفع آن به همه فارسی هایی می رسد که به سمت تهران می روند.
وی افزود: با تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان یک ساعت و 30 دقیقه زمان مسافرت کمتر می شود؛ 15 لیتر مصرف سوخت کاهش می یابد و موجب بالا رفتن بهره وری زمان و کاهش میزان مصرف و خساراتی می شود که امروز در جاده ها وجود دارد؛ ضمن این که این آزاد راه از کنار بهترین مناظر مانند درودزن و سد ملاصدرا عبور می کند، همچنین موجب سلامتی و پیشگیری از تصادفات می شود که قابل قیمت گذاری نیست.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای بررسی موضوع پارازیت گروهی را متشکل از دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صدا و سیما و مرکز تنظیم مقررات رادیویی را مشخص کرده ایم تا این مساله را بررسی کنند.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

نام:
ایمیل:
* نظر: