کد خبر: ۱۰۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
امام جمعه فسا:
به گزارش تنویر ، خطیب جمعه فسا در خطبه دوم خود با اشاره به هشتم بهمن ماه سالروز شهادتِ سردارِ تنگه ی احد، شهید مرتضی جاویدی گفت: نوشتند: ۴۰۰ نفر بودند که آن تپه ی مهم را فتح کردند. کارِ سختی نبود، اسیر هم گرفتند، اما سختیِ کار، تازه بعد از مستقر شدن گردان فجر روی تپه شروع شد. عراق نمی خواست تپه را از دست بدهد، پاتَک پشتِ پاتَک.

وی تصریح کرد: اما بچه های گردان فجر مقاومت کردند آن هم بدون آب و غذای درست و حسابی، چهار پنج روز مقاومت کردند تا نیروی کمکی رسید و تپه حفظ شد، اما دیگر خبری از گردان فجر نبود، گردان شده بود گروهان، کم‌کم گروهان هم شده بود دسته. آخر از ۴۰۰ نفر فقط ۱۸ نفر مانده بودند. آنقدر شهید زیاد شده بود که می‌گفتند تعداد اسرای عراقی از تعداد رزمندگان ایرانی بیشتر شده بود.
امام جمعه فسا اضافه کرد: وقتی که مرتضی را خدمت امام بردند و امام پیشانی مرتضی را بوسید، حاج احمد آقا گفت: تا حالا ندیده بودم امام پیشانی کسی را ببوسد. یاد و خاطره ی این سردار  دلاور فسایی و سایر سرداران شهید فسایی که از افتخارات ما هستند، و همچنین یاد و خاطره ی هزار و یکصد لاله ی خونین فسایی را گرامی میداریم، و از خدای متعال علو درجات و حشر با شهدای کربلا را برای این شهیدانِ عزیز خواستاریم.

دکتر طهماسبی در ادامه با اشاره به ۱۲ بهمن، آغاز سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه ی فجر با ورود امام رضوان الله تعالی علیه به ایران اسلامی در ۱۲ بهمن آغاز، و در ۲۲ بهمن با پیروزی انقلاب به انجام رسید.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تحولِ فرهنگی و یک حرکتِ ضد استکباری در جهت مبارزه با طاغوت های حاکم بر جهان بوده است.

امام جمعه فسا اظهار داشت: نهالِ انقلاب اسلامی که اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده است، در طولِ ۳۸ سال گذشته توانسته است طوفان های زیادی را پشت سر بگذارد، و علیرغم همه ی توطئه ها و دشمنی ها توانسته است به دستاوردهای بزرگی نائل شود. ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةًوَ أَجْرًا عَظِيمًا، یاران واقعی اسلام ناب و پیامبر گرامی اسلام همانند زراعتی هستند که خداوند جوانه های آن را از اطرافش برآورده و تقویت نموده است که بر ساقه های خود محکم ایستاده به طوری که ناظران را به شگفتی می آورد. خداوند مؤمنانِ واقعی را این چنین محکم، قوی و استوار قرار داده است تا بدین وسیله کفار را به خشم آورد، و خداوند برای مؤمنانی که کارهای شایسته انجام میدهند آمرزش و پاداش بزرگی در نظر گرفته است.

 آیت الله علی طهماسبی در ادامه تصریح کرد: عزیزان من! همه ی ما باید قدر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را بدانیم. امام راحل رضوان الله تعالی علیه در سفارشی به ملت قهرمان ایران فرمود:  به ملت بزرگ ایران توصیه می‌کنم نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورده اید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راهِ حفظِ آن، که نعمتی عظیم و الهی و  امانت بزرگ خداوندی است کوشش نمایید، و از مشکلاتی که در این صراطِ مستقیم پیش می‌آید نهراسید که إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: اکنون انقلاب اسلامی ملتِ سرافراز ایران آن قدر پیشرفت کرده است که حتی دشمنان را وادار به اعتراف نموده است. ایرانِ ضعیفِ قبل از انقلاب، الان به فضل الهی شده است ایران بزرگ و قدرتمند. اینها به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل است. درست است که مشکلات در کشور وجود دارد اما انقلاب اسلامی مثل خورشیدی دارد می درخشد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به برخی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی
اظهار داشت: اولین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای اسلام گرایی و اسلام خواهی در ایران، منطقه و جهان بوده است.

 2. ایجاد روحیه خودباوری در مردم مخصوصاً جوانان. امام توصیه کرد بگویید ما میتوانیم و ما گفتیم می توانیم،  و الان خیلی از کارهای بزرگ را انجام داده ایم. یک عمر تو سرِ ما زدند و گفتند ما بی عرضه ایم، باید همه چیزمان را وارد کنیم، اما امام به ما روحیه ی خودباوری داد، انقلاب اسلامی به ما روحیه ی خودباوری داد  .

3.  عزت خواهی و استقلال طلبی.

 4.  از بین بردن استبداد و ایجاد مردم سالاری دینی.

 5. شکوفایی علم و رشد فناوری بومی، مثل انرژی هسته‌ای، رونمایی از ماهواره ی امید، ساخت ایستگاه هدایت و کنترل ماهواره، افتتاح پایگاه پرتاب فضایی، پرتاب موشک ماهواره برِ ایرانی، و ساخت موشک های مختلف دوربرد و میان‌برد و....، اینها از افتخارات و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایران اسلامی با کسب  رتبه ی اول منطقه و رتبه ی پانزدهم جهان در تولید علم، توانسته است از کشور های مهمی مثل روسیه و سوئیس در شتاب علمی پیشی بگیرد. قدر این نعمت را باید بدانیم تا خدای متعال نعمتش را بر ما زیاد کند.

 خطیب جمعه فسا در ادامه به چهاردهم بهمن، روز ملی فناوری فضایی اشاره و افزود: در این روز اولین ماهواره ی ایرانی به نام «امید» در سال ۱۳۸۷ با موفقیت به فضا پرتاب شد. محققین و دانشمندان ما باید این دستاوردهای علمی را حفظ و تقویت کنند. ان شاء الله می توانیم با تکیه بر خدای متعال و با تکیه بر استعداد جوانان ما که خدای متعال به آنها عنایت کرد، که متوسط استعدادهای ایرانیان بالاتر از استعداد جهانی است، می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. منتهی باید این روحیه ی خودباوری و عزتمندی که انقلاب در ما ایجاد کرده است را روز به روز تقویت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: اقدامات اخیر قوه ی قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی، قابل تقدیر است، گرچه ما معتقدیم این برخوردها دیر شروع شده است. واقعاً باعث شرمندگی است در کشوری که این همه شهید داده است جوان‌هایی مثل مرتضی جاویدی ها فدا شده اند، در این مملکت، به راحتی اختلاس بشود، و افرادی هم پشت پرده از آنها حمایت کنند. ما از قوه ی قضاییه می خواهیم با مجرمین، با مفسدان اقتصادی، هر کس که هستند و هر کس هم که پشتیبان آنها هست، مقابله کنند، و بدانند این ملت پشتیبانشان خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: