کد خبر: ۱۰۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
محمد بختیار فعال دانشجویی دانشگاه دولتی فسا:
محمد بختیار فعال دانشجویی دانشگاه دولتی فسا گفت: اگر انتخاب شما موجب تأخیر در ظهور شود این کفران غیر قابل جبران است.
به گزارش تنویر ، محمد بختیار نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه فسا  قرین شدن زمان انتخابات با ایام شعبانیه را یکی از موهبت های الهی دانست و بیان داشت: لازم می دانم راجع به مسئله انتخابات نکات کوتاهی را عرض کنم، مسئله اول؛ حمایت شبکه ها و جریان‌های معاند نظام جمهوری اسلامی از شخص یا گروه خاص، مشاهده‌ شده است که برخی از و جریان‌های معاند نظام جمهوری اسلامی که دشمنی آنها ثابت هم شده است از شخصی حمایت کرده‌اند که این موضوع هم در انتخابات مجلس خبرگان، هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی ره در این باره گفت: امام راجع به این موضوع  فرمودند: آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت، آن روزی که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیداشده است. آنها باید فحش بدهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم.

این فعال دانشجویی با تذکر به کاندیداها افزود: اگر جریان‌های معاند نظام از شما حمایت کردند ابراز برائت کنید.

وی با اشاره به مسئله دوم گفت: مسئله دوم جنگ نظامی است که این روزها صحبت آن را می‌شنویم، یک زمانی تهدید به جنگ نظامی از طرف اجنبی‌ها زیاد شد آن زمانی که آمریکا در عراق پایگاه نظامی داشت، با توکل بر خدا و تقویت قدرت نظامی‌مان فهمیدند که نمی‌توانند با گزینه جنگ وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: بنده در خاطر ندارم که مسئولی در خود نظام جمهوری اسلامی مردم را از جنگ بترساند و یا تهدید کند که اگر چنین شود یا چنان نشود جنگ رخ خواهد داد.

وی با اشاره به آیه ی « وَلَن یَجعَلَ اللهُ لِلکافِرینَ عَلی اَلمومِنینَ سبیلاً» گفت: به نظر می‌آید باید مروری داشته باشیم بر آیات الهی تا این موضوع را از آن منظر بررسی کنیم که خداوند هرگز هیچ راه سلطه‌ای به سود کافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است. این وعده الهی است، حال اینکه مسئولی بیاید و چنین حرفی بزند واقعاً جای تعجب دارد.

 
وی درتوضیح آیه فوق بیان داشت: بعد از جنگ احد که مسلمانان شکست خوردند، یک یهودی آمد نزد جناب سلمان و به تمسخر گفت پس چه شد آن وعده‌هایی که پیامبرتان به شما داده بود؟ آن ملائکی که می گفتید کمکتان می‌کنند چه شد؟ جناب سلمان فرمودند: در این جنگ ما به دستور ولی خدا گوش نکردیم، هرجا هم چنین حالتی پیش بیاید نتیجه‌اش این خواهد شد. هرکجا ما به حرف ولی خدا گوش کنیم خداوند نیروهای الهی را جهت کمک به ما خواهد فرستاد نشانه عینی آن هم در همین انقلاب خودمان بسیار است ازجمله هشت سال جنگ تحمیلی که دنیا با تمام توانایی‌های جلوی انقلاب نوپا ایران سر تعظیم فرود آورد، آن زمان مردم به‌فرمان حضرت امام گوش جان دادند.

بختیار با اشاره به صحبت‌هایی که راجع به جنگ شنیده می شود گفت: این ها صحبت‌های بی‌اساسی است، اگر می‌توانستند حمله نظامی کنند از ما اجازه نمی‌گرفتند، اگر احساس کنند که گزینه نظامی جواب می‌دهد حتماً آن را اجرایی می‌کردند.


وی مسئله سوم را نقش مردم در وضعیت کشور دانست و با اشاره به آیه « اِنَّ اللّه لا یُغیِّرُ ما بِقومٍ حتی یُغیروا ما بأنفسهِم/ یقیناً خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان خودشان را تغییر دهند» گفت: اگر عملکرد مسئولی را مشاهده کردید که چهار سال  بر مسندی بود و شما از عملکرد او راضی نبودید خداوند متعال می‌فرماید باید شروع کنید و تغییر به وجود آورید آن زمان است که خداوند هم سرنوشت آن ملت را تغییر خواهد داد.
 
وی ادامه داد:حضرت آقا در این مورد فرمودند: امروز خداوند متعال قدرت ایجاد، تغییر و تصحیح مسیر را به ما داده است، اگر این نعمت در جهت خدمت به مردم و هدایت جامعه به سمتی که مطلوب دین خواست بکار رفت، این شکر نعمت است، اگر در این جهت بکار نرفت این کفر نعمت است. گاهی این کفران نعمت‌ها قابل جبران هم نیست.
 
وی تاکید کرد: این نکته را از بنده داشته باشید اگر انتخاب شما موجب تأخیر ظهور شود این همان کفران غیر قابل جبران است.
 
 وی در پایان با تاکید به شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات یک فریضه الهی است و مسئولیت شرعی است برگردن ما و ما باید نسبت به رأی مان پاسخگو باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: