پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
مسئول معاونت علمی- پژوهشی سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع)خبر داد:
برای نخستین بار خودرو ۲ نفره سه‌زیست در شیراز طراحی شد.

به گزارش تنویر سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع)شیراز به نقل از گروه  باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید حسام بوستانی مسؤول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز گفت: برای نخستین بار در کشور خودرو دونفره سه‌زیست در معاونت علمی-پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز طراحی شد.

طراحی خودرو ۲ نفره سه‌زیست در شیراز


بوستانی با اشاره به اینکه این خودرو با قابلیت‌های ویژه و با اهداف خاص جهت امدادرسانی طراحی شده است، افزود: خودرو دونفره سه‌زیست جایگزین موتورسیکلت برای افراد کم‌درآمد می‌شود.


وی با بیان اینکه این خودرو سه‌ریست، هم در خشکی حرکت کرده، هم می‌تواند وارد آب شود و قابلیت پرواز نیز دارد، در این خودرو آینه و کمک‌فنر حذف شده، اما از امکانات خودرو‌های روز دنیا برخوردار است.

                         
بوستانی با بیان اینکه این خودرو همانند کابین هواپیما طراحی شده و سرنشینان آن پشت سر هم قرار می‌گیرند، بیان کرد: این خودرو هیبریدی بوده و با پانل خورشیدی (سوخت و بنزین) حرکت می‌کند. همچنین مصرف سوخت پائین، کمک به محیط‌ زیست و روان‌سازی ترافیک در شهر‌های شلوغ و نیز کاهش فضا برای پارک کردن از دیگر مزایای این خودرو است.


وی اظهار داشت: افرادی که تمایل دارند با خودرو تک‌سرنشین در خیابان‌ها تردد کنند می‌توانند از این خودرو استفاده کنند.


بوستانی با اشاره به اینکه این خودرو در مصرف عمومی تنها قابلیت استفاده در خشکی را دارد، گفت: طراحی پژوهشی این محصول در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون و به شماره
۹۳۴۰۷ ثبت گردیده است.


مسؤول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز با بیان اینکه طراحی این خودرو بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در راستای تجاری‌سازی و کارآفرینی در جامعه انجام شده است، تصریح کرد: خودرو‌های دونفره توسط متخصصان جوان شیرازی طراحی شده و در صورت تأمین اعتبار اولیه درطی مدت یک سال آینده به تولید انبوه می‌رسد و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

نام:
ایمیل:
* نظر: