جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

نیروی انسانی سالم؛توانمند و کارآمد، بزرگترین سرمایه، رکن رکین و یکی از عوامل اساسی کارایی و بازدهی سازمانها می باشد. در نیروهای مسلح خضوصا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیز به لحاظ ویژگی های خاص سازمانی این موضوع اهمیت و حساسیت ویژه ای دارد. حفظ سرمایه بی بدیل انسانی در سپاه که متشکل از افرادی مومن،ولایتمدار،انقلابی،بصیر و برخوردار از شایستگی های پاسداری ازانقلاب اسلامی می باشد در کنار منابع مادی موجود؛مستلزم تدابیر تمهیدات کنترلی هوشمندانه، کارا و اثر بخش در حوزه ایمنی و اقدامات پیشگیرانه از بروز حوادث و کاهش اثرات سوانح و ایجاد محیط کاری امن و سلامت باشد.

مصاحبه ی خبری  سرگرد پاسدار مبارکی مسئول معاونت ایمنی و اقدامات تامینی سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع)شیراز به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و اقدامات تامینی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

ایمنی موضوعی انسانی است و به همین دلیل جزء مهمترین اجزاء فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح محسوب میشود و به قدری جان انسانها در دیدگاه خداوند متعال گران مایه است که ذات حق تعالی جان انسان را معادل حیات بشریت از ازل تا ابد میداند و در تحلیل حوادث گذشته به این نتیجه می رسیم که هیچ چیز به اندازه اراده انسانها حوادث را رقم نمی زند.

حفظ سلامت،شادابی،ایمنی و امنیت نیاز به داشتن استراتژی، برنامه ریزی و اقدام دارد. ایمنی باید در سپاه موضوعی برای نگرانی همه پرسنل به ویژه فرماندهان باشد که در صورت محقق شدن این امر ما شاهد کاهش چشمگیر سوانح و حوادث در کلیه حوزه ها(سلاح و مهمات، حوادث جاده ای، حفاظت اماکن، آتش سوزی، بهداشت روان و...) خواهیم بود.

هفته دوم مهر ماه هر سال به عنوان هفته ایمنی و اقدامات تامینی در نیروهای مسلح ج.ا.ا. نامگذاری شده است که در سال جاری به علت مصادف شدن با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زمان برگذاری از هفته دوم به هفته سوم مهر ماه تغییر یافت و سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز با برگزاری کمیسیون ویژه هفته ایمنی ان شاءالله برنامه های متنوعی جهت ارتقاء فرهنگ ایمنی در کلیه رده ها اجرا خواهد نمود:

اهم اقدامات:

1-   فضا سازی

2-   ارسال پیامک

3-   تهیه بروشور و پیک ایمنی

4-   برگزاری کارگاه های آموزشی (اطفاء حریق؛ بهداشت و درمان، راهنمایی و رانندگی و...)

5-   بازدید از تسلیحات، انبار ها ، آسایشگاه ها

6-   تشویق فعالان ایمنی و اقدامات تامینی در پایان هفته.

نام:
ایمیل:
* نظر: