کد خبر: ۱۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
فرمانده کل سپاه پاسداران:
به گزارش تنویر ، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر روز سه‌شنبه 9 (آبان) در همایش جهان بدون ترور که در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: پیام عاشورا و امام حسین را می‌توان در یک کلمه مبارزه با ظلم و ظالم و مخالفت با سلطه‌پذیری و ظلم‌ستیزی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: خدا را شکرگزاریم که امروز نه تنها ملت ایران بلکه اکثر ملت‌های مسلمان تحت ستم به این حقیقت پی بردند که تنها راه سعادت آنها ایستادگی در برابر ظالمین و حاکمان ظالم دست‌نشانده آمریکا است.
موشک و سلاح
از الزامات مقابله با استکبار
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اثبات حقانیت راه مقابله با نظام سلطه و استکبار الزاماتی دارد، گفت: اولین الزام عزم و اراده راسخ یک ملت برای ایستادگی است که باید این عزم راسخ برگرفته از باور عمیق و ایمان محکم باشد.
وی الزام دوم را تجهیز شدن آن جامعه‌ای که می‌خواهد با ظلم و استکبار مبارزه کند را به ابزارهای دفاعی دانست و ادامه داد: موشک، سلاح، هواپیما و توپ و انواع فناوری‌های دفاعی - امنیتی جزء این الزام است که ما که کانون این مقاومت در برابر نظام سلطه هستیم باید بیشتر از دیگران به آن الزام داشته باشیم و آن را رعایت کنیم.
کاتسا اقتصاد ایران را هدف گرفته
فرمانده کل سپاه با اشاره به اجرای طرح کاتسا علیه ملت ایران، اضافه کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند به بهانه توان دفاعی و موشکی ایران این طرح را علیه سپاه اجرا کنند اگرچه ماهیت این طرح اقتصاد ایران را هدف گرفته و سپاه و توان دفاعی موشکی بهانه است و آنها اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه در این مقطع باید چند سوال از آمریکایی‌ها بپرسیم، ادامه داد: چطور شما انتظار دارید که ملت ایران دشمنی‌های شما را که با تمام وجود لمس کردند و بارها این چهره و خباثت‌های شما را دیده‌اند چگونه بپذیرند توان و تجهیزات دفاعی خود را به میل و نظر شما تنظیم کنند مگر ایران و ایرانی چند بار باید شیطنت و فریبکاری شما را تجربه کند، مگر ملت ایران کودتای 28 مرداد، تجاوز به خاک طبس و جنگ 8 ساله را فراموش کرده است؟
فتنه‌های آمریکایی در ذهن ملت ثبت شده
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید بدانند ملت ایران هیچگاه حوادث و ناامنی‌ها در تابستان سال 78 و حوادث سال 88 را که فتنه‌ای بود برای ایجاد رخنه در عزم و اراده ملت و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت را هرگز از یاد نخواهند برد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از سال 90 تحریم‌های بیشتری را علیه ملت ایران اعمال کردند که نتیجه آن منجر به مذاکرات هسته‌ای شد و پس از آن توافقنامه برجام امضا شد که فایده‌ای برای ما نداشت. مقامات آمریکایی باید بدانند ملت ایران بدعهد‌ی‌های آمریکایی‌ها را بارها و بارها تجربه کردند و آنها باید بگویند چرا باز هم به این فریبکاری ادامه می‌دهند.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: آمریکایی‌ها مطمئن باشند هر چه فشار اقتصادی و تحریم را بیشتر کنند عزم ملت در توانایی دفاعی بیشتر خواهد شد و حجم موشک‌ها انبوه‌تر می‌شود و برد و دقت موشک‌ها نیز بیشتر می‌شود.
توان دفاعی همچون ناموس ملت
وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند ملت غیور ایران از همه توان دفاعی همچون ناموس خود دفاع می‌کنند و پاسخ تهدیدات کوچک و بزرگ را به موقع و با قاطعیت و البته با غافلگیری خواهند داد. ایران برای اقدامات بزرگ آماده است و تاریخ ایران سراسر نشان‌دهنده مقاومت و ایستادگی است.
فرمانده کل سپاه با اعلام اینکه ملت ایران خودش را برای امتحانات بزرگتر آماده می‌کند، گفت: آنها باید منتظر تبعات اقدامات خود باشند و به دنبال جمع کردن آبروی ریخته خود در دنیا باشند.
سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه همه دنیا می‌دانند آمریکا بزرگترین و اولین حامی تروریسم در جهان یعنی رژیم جعلی صهیونیستی و آل سعود خائن است، گفت: تنها کشوری که به تنهایی در برابر نظام سلطه و دولت‌های دست‌نشانده آنها ایستادگی کرده است ملت ایران بوده است که به همین دلیل است هر روز بر طرفداران ایران اضافه می‌شود. یعنی همان‌که آمریکایی‌ها نامش را گذاشته‌اند نفوذ ایران.
تروریست‌های زیرزمینی بدون سرزمین
سرلشکر جعفری تصریح کرد: اگر کمک‌های ایران نبود هنوز کشور لبنان در اشغال فرزند نامشروع آنها بود و سرنوشت رقت‌باری در انتظار مردم افغانستان وعراق بود. اگر کمک‌های مستشاری ایران نبود امروز سرنوشت کشور سوریه شاید بدتر از مصر و لیبی بود‌.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز شاهد هستیم خاک عراق از حیث داعش در حال پاک شدن است، گفت: اگرچه ممکن است به صورت زیرزمینی این گروه باقی بماند و اقداماتی انجام دهد اما مهم این است که دیگر سرزمینی در دست آنها نیست.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: اگر به دنبال جهانی بدون ترور هستیم باید به دنبال یک جهان بدون سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی باشیم، تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داده این راه در حال انجام شدن است.
آمریکایی‌ها در تیررس ما
در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و 2 هزار کیلومتر است و هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع 2 هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.
فرمانده سپاه با بیان اینکه ما پیش‌بینی جنگی را نمی‌کنیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از عواقب جنگ با ایران وحشت دارند و می‌‌دانند که اگر چنین جنگی شروع شود آنها بازنده خواهند بود لذا از طریق جنگ نرم و فشار اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند.
جعفری افزود: مردم ما دیگر آمریکا را به خوبی شناخته‌اند و اگر نیمچه اعتمادی هم وجود داشت در 4 سال اخیر و خصوصاً بعد از بدعهدی‌های آمریکا در قضیه برجام دیگر وجود ندارد و نه تنها مردم ایران بلکه دیگر ملت‌ها هم فهمیدند که نمی‌شود روی قول و تعهد آمریکایی‌ها حساب کرد و آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.
تجلیل از خانواده شهدای ترور
گفتنی است در همایش «جهان بدون ترور» که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف تبیین تروریسم در شکل‌های مختلف در جهان برگزار شد، ضمن رونمایی از هشتگ «من یک سپاهی هستم»، در فضای مجازی از سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهدای تصویر وی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای ترور از جمله فرزندان شهیدان صیاد شیرازی، همسر شهید لاجوری، همسر شهید علیمحمدی، پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن، خواهر شهید عبدالعلی دیالمه و نادر طالب‌زاده نویسنده و مستندساز تقدیر شد.
حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌ دانش‌آموزان طی سخنانی در همایش«جهان بدون ترور» با بیان اینکه پس از افتتاح این همایش، ویژه برنامه‌هایی در 30 استان دیگر برگزار می‌شود، از دانش‌آموزان درخواست کرد به کمپین جهان بدون ترور بپیوندند.
نام:
ایمیل:
* نظر: