کد خبر: ۱۱۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
سرکوب خونین اعتراضات فلسطینیان در کرانه باختری
به گزارش تنویر ، در میانه آتش خشمی که در مناطق مختلف اراضی اشغالی به‌دنبال تصمیم خودسرانه و یک‌جانبه واشنگتن درباره قدس، زبانه کشیده است، رژیم صهیونیستی از بامداد جمعه باریکه غزه را در چندین نوبت هدف حملات توپخانه‌‌ای و هواپیماهای جنگی خود قرار داده است.
صهیونیست‌ها مدعی هستند این حملات هوایی و توپخانه‌ای که 2 مرکز نظامی مقاومت فلسطین را در غزه هدف قرار داده‌‌اند در پاسخ به پرتاب 5 تا 7 راکت از داخل نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین «شعرهانقب»، «اسدوت نقب»، «عسقلان»، «اشکول» و «سدیروت» در جنوب فلسطین اشغالی بوده است. با این حال آرایش جنگی نیروهای رژیم اشغالگر در این منطقه طی ماه‌‌های اخیر این ادعا را باطل می‌کند. اما مقاومت فلسطین در مقابل این تجاوز آشکار بیکار ننشسته و بعد از ظهر دیروز چند فروند موشک از بخش جنوبی باریکه غزه به سمت پایگاه‌‌های ارتش صهیونیستی شلیک کرد. رسانه‌‌های اسرائیلی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌‌اند که از جمعه‌شب تا عصر دیروز چندین بار صدای آژیرهای هشدار در مناطق مجاور غزه شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا رژیم تل‌آویو در شرایطی که افکار عمومی جهانی بر علیه‌‌‌‌اش بسیج شده است جرأت آغاز جنگ ازپیش‌باخته دیگری علیه نوار غزه را خواهد داشت یا خیر؟ اما می‌توان آشکارا مشاهده کرد که تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، سرزمین‌‌های اشغالی را درگیر وضعیت جنگی کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین، عصر شنبه اعلام کرد حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها طی 2 روز گذشته منجر به شهادت 6 فلسطینی (از جمله 4 شهید در غزه) و مجروحیت 1120 تن در مناطق مختلف اراضی اشغالی شده است. بنا به گزارش مذکور، تعداد مجروحان کرانه باختری و قدس 935 نفر و تعداد مجروحان غزه 179 تن اعلام شده‌ است؛ حال 5 تن از زخمی‌ها هم وخیم است. روز جمعه که در اعتراض به اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، «جمعه خشم» اعلام شد، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و غزه درگرفت.
دعوت به ادامه انتفاضه
در همین راستا، جنبش حماس از تمام گروه‌ها و اعضای مقاومت فلسطین خواست به این انتفاضه مبارک تا تحقق تمام خواسته‌های عادلانه مردم ادامه دهند. در بیانیه جنبش حماس آمده است: قدرت ما به عنوان فلسطینی‌ها در وحدت‌مان نهفته است، برای همین از همگان می‌خواهیم تحت پرچم مقاومت اتحاد داشته باشند. ما از فلسطینی‌ها می‌خواهیم به تمام مناطق تماس با نظامیان صهیونیست بروند و وارد درگیری با سربازان و شهرک‌نشینان شوند. حماس تأکید کرد: این انتفاضه مبارک از نو متولد شده است و جز با پس گرفتن حقوق مردم‌مان پایان نخواهد یافت. ما از مردم فلسطین و جهان عرب و آزادگان جهان می‌خواهیم از مردم‌مان حمایت کنند و چهره واقعی اشغالگران و همپیمان‌شان آمریکا را برملا کنند. همزمان «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس، انتفاضه جدید در فلسطین و جهان برای حمایت از قدس را خواستار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: