کد خبر: ۱۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
شهردار تهران درباره عملکرد مدیریت شهری در برف اخیر عنوان کرد
به گزارش تنویر ، شهردار تهران در آخرین اظهارات خود درباره عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف گفت: عملکرد شهرداری در این باره را خودم ارزیابی نمی‌کنم اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است، بنابراین عملکرد ما قابل قبول بود. محمدعلی نجفی در حاشیه نشست مشترک شهردار تهران با سینماگران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره  ارزیابی شهردار تهران از عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف، اظهار کرد: واقعیت این است که روز بعد از برف سنگین هیچ یک از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر بسته نبود و حتی نمایندگانی هم که از عملکرد شهرداری انتقاد کرده بودند، نباید فراموش کنند که جلسه مجلس همان روز راس ساعت 8:45 صبح تشکیل شد. اگر خیابان‌ها و معابر اصلی شهر بند آمده بود، به طور قطع جلسه آن ساعت شروع نمی‌شد. ضمن اینکه برخی از کمیسیون‌های مجلس ساعت 7:15 صبح همان روز جلسه خود را برگزار کرده بودند. نجفی با بیان اینکه بخشی از مشکلات پیش‌آمده مربوط به شهر و شهرداری تهران نبود، تصریح کرد: به طور مثال مشکلات مربوط به اتوبان کرج- تهران یا قم - تهران ربطی به شهرداری تهران نداشت اما شهرداری از ظهر روز اول برای باز کردن آن معابر به کمک راهداری رفت. وی خاطرنشان کرد: به طور حتم عملکرد ما ضعف‌هایی داشت اما من از جوانانی که بعد از توئیت بنده درباره تکاندن برف از درختان شهر این کار را انجام دادند، تشکر می‌کنم چرا که با این اقدام به حفظ سرمایه‌های شهر کمک کردند.
هاشمی: تهرانی‌ها بار دیگر غافلگیر شدند
 رئیس شورای شهر تهران گفت: پس از بحران زلزله در اطراف تهران و کرمانشاه به بحران بارش برف رسیدیم و بار دیگر تهرانی‌ها غافلگیر شدند. به گزارش فارس، محسن هاشمی در آغاز چهل‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از بحران‌‌های زلزله و نارضایتی‌ها در تهران به بحران برف رسیدیم که تهرانی‌ها را غافلگیر کرد و نشان داد در مشارکت‌‌های اجتماعی ضعیف شده‌‌‌‌‌ایم و سیستم‌‌های برتر اطلاع‌رسانی متاسفانه در جلب مشارکت‌‌های اجتماعی در بحران مطلوب عمل نمی‌کنند. هاشمی خاطرنشان کرد: در دهه‌‌های 50 تا 60 که برف‌‌های بیشتری بارید بهتر عمل کردند. در برف روز‌‌های گذشته پرسنل شهرداری توانستند خیابان‌‌های شهر را باز نگه دارند اما کوچه پس‌کوچه‌‌های تهران دچار بحران شد و جای خالی نبود مشارکت شهروندان و شهرداری مشاهده شد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمان بحران با مشارکت همه آحاد بحران برطرف می‌شود.
کوتاهی مدیران برای آماده‌سازی مسیر‌های مدارس
همچنین  رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش تهران گفت: روز دوشنبه گذشته، برخی مدیران مناطق آموزش‌وپرورش تهران اعلام کردند بعضی مدارس در روز سه‌شنبه، امکان آماده‌سازی و بازگشایی ندارند و به همین دلیل مجوز موردی برای تعطیلی صادر شد. علیرضا راهپیما، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران اظهار داشت: روز دوشنبه ضمن ابلاغ دایر بودن مدارس شهر تهران در روز سه‌شنبه، ابلاغیه‌ای درباره آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان فرستادیم و مدارس موظف شدند تا شرایط حضور دانش‌آموزان را به هر طریق فراهم کنند. وی افزود: روز گذشته برخی مدیران مناطق آموزش‌وپرورش تهران اعلام کردند بعضی مدارس روز سه‌شنبه، امکان آماده‌سازی و بازگشایی ندارند و به همین دلیل مجوز موردی برای تعطیلی صادر شد. راهپیما افزود: تعداد مدارس تعطیل شده دیروز، طبق اطلاعات واصله در هر منطقه تهران بین یک تا 3 مدرسه است اما تأکید کرده‌ایم مدارس برای روزهای آینده تمام امکانات را برای مساعد شدن شرایط حضور دانش‌‌‌آموزان به کار گیرند. رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش تهران خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسؤولان شهری این بود که مسیر تردد دانش‌آموزان به مدارس آماده باشد اما در برخی موارد این انتظار برآورده نشد. وی تصریح کرد: بازرسان آموزش‌وپرورش به مدارس اعزام شده‌اند تا آمادگی مدارس برای حضور دانش‌‌آموزان را بررسی کنند، مردم هرگونه سانحه‌ای را که برای دانش‌آموزان به دلیل عدم آمادگی مدرسه اتفاق افتاد، به ما گزارش کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: