شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
توسط بسیجیان صورت گرفت:
كارگاه ساخت پهباد پيشرفته در ناحيه ي احمد بن موسي (ع) شيراز شروع به كار نمود .

به گزارش تنویر، همزمان با گراميداشت شهداي سرباز كارگاه ساخت پهباد پيشرفته در ناحيه احمد ابن موسي (ع) شيراز شروع به كار نمود.

سيد حسام بوستاني مسئول علمي پژوهشي و دانش و پژوهش سپاه ناحيه احمد ابن موسي (ع) شيراز گفت: اين پهباد فوق سبك و فوق پيشرفته با برد بالاي 20 كيلومتر و عمود پرواز مي باشد كه قابليت شناسايي مناطق آلوده به مواد شيميايي و مين گذاري شده را دارد.

وی عنوان کرد: اين پهباد امدادگر بوده كه مي تواند اهداف مورد نظر را شناسايي كند و ديتا و نقشه همراه با مختصات جغرافيايي را با ارسال آن لاين به كاربر گزارش نمايد.

مسئول پژوهشی و فناوری ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز تصریح کرد: جلوگيري از تلفات انساني در زمان شناسايي و تفحص شهدا، مجهز بودن به سلول خورشيدي جهت تامين انرژي در حين پرواز و ارابه فرود روي سطح آب از ديگر قابليت هاي ويژه اين پهباد مي باشد.

بوستانی افزود: طراحي اين پهباد به گونه ای است که در مناطق زلزله زده مي تواند از ارتفاع بالا افراد زنده زير آوار را شناسايي نمايد و به كاربر اطلاع دهد .

مسئول پژوهشی و فناوری ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز ابراز داشت: در پایگاه استعدادیابی ناحیه بسیج احمدبن موسی (ع) به‌زودی یک‌ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی ساخت نمونه‌های پهباد و انواع ربات و کلاس‌های آموزش علمی شرکت می‌کنند.

 بوستانی ابراز داشت: اختراع اسلحه سفید، ساخت بازی‌های کامپیوتری ویژه دفاع مقدس، سیستم سه‌بعدی کننده صدا، سرنگ یک‌بار مصرف، سیستم هوشمند کمربند ایمنی و غیرو از جمله اختراعات بسیجیان این ناحیه است. /224224

نام:
ایمیل:
* نظر: