کد خبر: ۱۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
فرمانده كل قوا در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه هاي افسري ارتش:
هفتمين مراسم مشترك دانش آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران، صبح امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده كل قوا، در دانشگاه هوايي شهيد ستاري برگزار شد.

به گزارش  سازمان بسيج سازندگي به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان مراسم، با حضور در محل يادمان شهداي ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت كردند.

فرمانده كل قوا سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.

حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني در اين مراسم، ورود به سِلك نيروهاي مسلحِ شجاع و نام آور جمهوري اسلامي ايران را، براي جوانان تازه وارد، افتخار آميز دانستند و با اشاره به لزوم تقويت آمادگي ها و استحكام دفاعي نيروهاي مسلح در كنار تقويت ساخت دروني نظام اسلامي و وحدت ملي، تأكيد كردند: ما از تحرك ديپلماسي دولت از جمله سفر نيويورك حمايت مي كنيم زيرا به دولت خدمتگزار اعتماد داريم و به آن خوشبين هستيم اما برخي از آنچه كه در سفر نيويورك پيش آمد بجا نبود، چون ما دولت امريكا را غيرقابل اعتماد، خودبرتربين، غيرمنطقي و عهد شكن مي دانيم.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ما به مسئولين خودمان اعتماد داريم و از آنها مي خواهيم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام ها را محكم بردارند و منافع ملي را به فراموشي نسپارند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر استحكام ساخت دروني نظام اسلامي، خاطرنشان كردند: عناصر اصلي كه از روز اول پيروزي انقلاب اسلامي، حافظ اين انقلاب و ملت ايران و مايه پيشرفت بودند، توجه به آرمان هاي والاي نظام اسلامي و توجه به عزت ملي بوده است، بنابراين وظيفه همه مسئولان و آحاد ملت، دفاع از عزت و هويت ملي است.

ايشان با اشاره به بدبيني و بي اعتمادي نظام اسلامي به امريكا، دولت امريكا را دولتي در پنجه صهيونيستها خواندند و گفتند: دولت امريكا در واقع در جهت منافع صهيونيست ها حركت مي كند و از همه دنيا باج مي گيرد و به رژيم صهيونيستي باج مي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ملت ايران هيچگاه تهديد براي هيچ كشوري نيست اما استحكام نيروهاي مسلح را مهمترين عامل براي حفظ امنيت نظام اسلامي مي داند، افزودند: نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي بايد حصار مستحكمي در مقابل توطئه هاي دشمنان باشند.

فرمانده كل قوا با اشاره به تهديدهاي مكرر و مشمئز كننده دشمنان ملت ايران تأكيد كردند: همه كساني كه عادت به تهديد زباني ايران كرده اند، بدانند، پاسخ ما به هرگونه شرارتي بر ضد ملت ايران، پاسخي جدي و سخت خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران، هم، سرسختي خود را در راه دفاع از آرمان ها و منافع خود نشان داده و هم، ميل و رغبت خود به سلامت و صلح و همزيستي را زيرا اين دو، در كنار يكديگر هستند.

ايشان در پايان از رشادتها و جانفشاني هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بويژه نيروي هوايي، در هشت سال دفاع مقدس تجليل و ياد و خاطره شهداي گرانقدر دفاع مقدس از جمله شهيدان بابايي و ستاري را گرامي داشتند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرتيپ خلبان شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ضمن خير مقدم، گفت: در دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي، ضمن آموزش فناوريها و علوم جديد، آموزش معارف ديني و اعتقادي نيز از برنامه هاي اصلي است.

وي با اشاره به طرح هاي راهبردي و بومي و نصب انواع شبيه سازها در نيروي هوايي تأكيد كرد: نيروي هوايي ارتش با تقويت توان دفاعي و بازدارندگي خود، در آمادگي كامل براي صيانت از مرزهاي هوايي و آسمان جمهوري اسلامي ايران، بسر مي برد.

همچنين سرتيپ دوم بخشنده فرمانده دانشگاه هوايي شهيد ستاري گزارشي از برنامه هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه هوايي شهيد ستاري بويژه طرح پهپاد رزمي و طرح شكاري نيمه سنگين ارائه كرد.
در اين مراسم به فرماندهان، اساتيد، خلبانان و دانشجويان نمونه دانشگاههاي افسري ارتش و همچنين تعدادي از خانواده شهدا، يك جلد كلام الله مجيد و هدايايي اعطا شد و نمايندگان دانشجويان جديد و فارغ التحصيل نيز، سردوشي و درجه خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.

در ادامه اين مراسم دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش سرود عهد جانبازي را اجرا كردند.

اجراي رزمايش ميداني از ديگر برنامه هاي مراسم امروز دانشگاه هوايي شهيد ستاري بود.

در پايان اين مراسم يگانهاي حاضر در ميدان ضمن اجراي عمليات اعتماد به نفس، از مقابل جايگاه رژه رفتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: