کد خبر: ۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
رئیس سازمان بسیج مداحان:
رییس سازمان بسیج مداحان با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: چون بسیج متشکل از اقشار مختلف است هر یک از اقشار بسیج مطابق با توانایی و اثرگذاری خود می تواند در این عرصه موثر باشد. بسیج مداحان نیز می توانند در جلسات مداحی و منبرهای شعرخوانی بهترین اثرگذاری را در تبیین اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه خرم بید به نقل از سایت بسیج مداحان، علی‌اکبر مداحی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار گسترده ای است، افزود: مقام معظم رهبری به مداحان و شعرا توصیه کردند منبر جامع ،منبری است که در ابتدا به پند و اندرز بپردازد و یکی از موضوعات و شاخه های پندیات می تواند تبیین اقتصاد مقاومتی باشد، مثلا دعوت مردم به صرفه جویی و دوری از تجمل و تشریفات به خصوص در روزهای عید نوروز که اقشار مختلف ممکن است بیشتر به دنبال تشریفات غیر ضروری بروند.

وی تاکید کرد: اگر این مطالب در قالب شعر بیان شود و مداحان نیز در موقعیت مناسب در قسمت پندیات به آنها بپردازند، اقتصاد مقاومتی به تدریج برای مردم ما به فرهنگ تبدیل می شود چرا این موضوع با ابلاغ بخشنامه و دستور به نتیجه نمی رسد و باید به خوبی برای مردم تبیین شده و به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به اینکه مداح می تواند در قسمت پندیات مردم را دعوت کند به تولید یا عدم خرید کالای خارجی و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: اگر همه مردم ما تصمیم بگیرند کالای خارجی نخرند و رو به کالای ایرانی بیاورند تولید داخل بسیار افزایش پیدا می کند، اگر صنایع دستی ایران که این روزها در حال فراموشی است، احیا شود و دوباره آموزش داده شود ما هیچ بیکاری نخواهیم داشت و یا وقتی قالیبافی همیشه و همه جا برای مردان و زنان قابل ایجاد است و کافی است یک دار قالی برپا شود دیگر بیکاری معنا نخواهد داشت.

مداحی تصریح کرد: البته این به شرط آن است که اتکای مردم به خرید کالای داخلی باشد و بازار محصولات ایرانی فراهم شود و مثلا اگر کالاهای چین بازار لباس ما را قبضه نکند، واحدهای تولیدی کوچک ما می توانند روی پای خود بایستند و بهقیمت مناسب به فروش برسند.

رییس سازمان بسیج مداحان گفت: تولید کنندگان هم باید روی کیفیت کالاها بیشتر کار کنند و با تقوا و امانت داری و تعهد کیفیت کالای داخلی را بالاتر ببرند و تمام این مطالب در پندیات منبر مداحی می گنجد و شاعر و منبری و مداح هر کدام باید با زبان مختص خود این مطالب را طرح کنند.

وی با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین پر است از کار و تلاش و تولید و با بیان این نمونه های تاریخی باید فرهنگ کار و تولید تبیین و تشویق شود، گفت: در بسیاری از اقشار مردم ما فرهنگ کار فراموش شده و همه پشت میز نشینی و کارمندی را کار می دانند.

مداحی در پایان تاکید کرد: هیئت ها نیز باید اقلام مورد نیاز خود را حتی المقدور از محصولات داخلی تهیه کنند و مداحان و مدیران هیئت ها باید این مطلب را تبلیغ و ترویج کنند و حتی در برابر کالای خارجی با کیفیت نیز باید برای تقویت و حمایت از تولید داخل و فرهنگ استقلال از کالای داخلی استفاده کنند.

انتهای پیام/خ

نام:
ایمیل:
* نظر: