دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۷:۵۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
تنویر گزارش می دهد: سپاه فجر در سال 9
تنویر باهدف ترویج و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی به انتشار گزیده ای از بیانات رهبری، معرفی شهدای فارس، بازخوانی تاریخ دفاع مقدس در سال 92 پرداخت.
به گزارش بسیج مهندسین استان فارس از تنویر ، سپاه فجر استان فارس در سال 92 با انتشار اخبار مربوط به حوزه سپاه و بسیج توانست بخشی از رسالت خود را در امر اطلاع رسانی به انجام رساند.

تنویر باهدف ترویج و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی به انتشار گزیده ای از بیانات رهبری، معرفی شهدای فارس، بازخوانی تاریخ دفاع مقدس در سال 92 پرداخت.

همچنین این پایگاه اطلاع رسانی متناسب با رویداد های روز مطالبی در قالب گزارش، یادداشت و گفتگو را بازنشر داد.

در ادامه تیتر برخی از مهمترین و جذابترین مطالب استانی سایت تنویر در سال 92 آمده است:

 «قرارگاه سحاب» ویژه انتخابات در فارس راه اندازی شد

«قرارگاه سحاب» توسط سپاه فجر قبل از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جهت اقدامات روشنگر و عمليات روانی و با هدف تبيين شاخص‌های معرفی شده برای انتخابات توسط مقام معظم رهبری و انتخاب فرد اصلح راه اندازی شد.

راه‌اندازی 55 سايت رسمی فعال شده، شبكه وبلاگی بسيج با وجود 500 وبلاگ فعال و مرتبط، توزيع نشريات، تشكيل اتاق تجزيه و تحليل و توليد محتوا با حضور كارشناسان، برگزاری نشست های روشنگری و راه‌اندازی مركز رصد رسانه‌های خودی و غيرخودی از دیگر اقدامات قرارگاه سحاب به شمار می رود.

بیچاره کسی که تمام گذشته انقلاب را برای رای بیشتر لگدمال کند

سردارسرتیپ غلامحسین غیب‌پرور، در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در همایش تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) با تاکید بر اینکه نباید گذشته انقلاب را برای چهار رای بیشتر لگدمال کرد، گفت: برخی نامزدها برای انتخاب شدن و کسب چهار رای بیشتر شعار مذاکره با آمریکا می دهند، بیچاره کسی که تمام گذشته انقلاب را برای رای بیشتر لگدمال کند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: فرد اصلح کسی است که مقاوم، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، این‌شاخص‌ها بسیار مهم است.

 تعویض ماهواره با گیرنده های دیجیتال در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع)

مهدوی فرمانده پایگاه مقاومت حرم سید علاالدین حسین(ع) از اجرای طرح تعویض ماهواره با گیرنده های دیجیتالی در حرم مطهر خبر داد و گفت: در این طرح ما با برگزاری مشاوره،نمایشگاه و... در حرم مطهر سعی میکنیم مردم را با آثار مخرب ماهواره در خانواده آشنا کنیم.

طرح جمع آوری داوطلبانه تعویض ماهواره با گیرنده های دیجیتال از مسجد امام حسن مجتبی (ع) شروع شد و این بار این طرح بصورت گسترده تر در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) تا 17مردادماه برگزار خواهد شد.




 هدیه یک خبرنگار به سردار غیب پرور+ عکس

کاریکاتوریست روزنامه عصر مردم یکی از اثرات هنری خود را که به مناسب هفته دفاع مقدس کشیده بود را تقدیم سردار غیب پرور کرد.



 سپاه فجر فارس، موفق ترین سپاه در سطح سپاه های استانی شناخته شد

در بیستمین مجمع سالیانه فرماندهان سپاه پاسداران کشور که در روزهای 25 و 26 شهریورماه در تهران برگزار شد، سپاه فجر استان فارس به عنوان موفق ترین سپاه استانی در کشور معرفی شد.




 عنوان موفق ترین سپاه کشور حق سپاه فجر بود

آیت الله ایمانی با اشاره به موفقیت سپاه فجر در بین سایر استان ها گفت:شخصا شاهد برنامه ها و فعالیت های سپاه فجر هستم و الحمدلله کارهای ارزشمندی در عرصه های مختلف انجام شده، بنابراین عنوان موفق ترین سپاه در کشور حقی بوده که به سپاه فجر استان فارس رسید.

 موفقیت سپاه فجر به دلیل داشتن یک فرمانده لایق است

فیروز آبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه سپاه در همه ی کمیسیون ها و کمیته ها به مدیریت ارشد استان کمک می کند گفت: ما درمجموعه استانداری هر موقع که برنامه ای داریم از ظرفیت سپاه فجر استفاده می کنیم. و موفقیت سپاه استان در کشور نشان دهنده ی این است که سپاه فجر نه تنها در حوزه نظامی موفق عملکرده است بلکه ما شاهد هستیم در حوزه عمومی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت های سپاه بسیار مشهود بوده که ناشی از یک ساختار شفاف توسط فرمانده لایق این استان بوده است.

 سپاه فجر را مجموعه ای توانمند و منظم مشاهده کردم

زرین کلاه فرماندار شیراز اظهار داشت: در طول 21 ماه ی که در فرمانداری شهرستان شیراز مشغول به فعالیت هستم، سپاه فجر را مجموعه ای بسیار توانمند و منظم مشاهده کردم و انتخاب سپاه فجر فارس به عنوان سپاه موفق در بین سپاه استان های کشور ارزیابی بسیار درست و به حقی بوده است.

 انتخاب سپاه فجر به عنوان سپاه موفق استانی افتخاری است برای مردم فارس

صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: تاثیر گذاری سپاه در کشور یک واقعیت انکارناپذیر است و هر جا سپاه ورود پیدا کرده از جمله در عرصه های فرهنگی و اجرایی کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است. و  انتخاب سپاه فجر به عنوان سپاه موفق استانی افتخاری برای مردم فارس است.


 ساخت پهباد پيشرفته در سپاه ناحيه احمد ابن موسي (ع)

مسئول علمي پژوهشي سپاه ناحيه احمد ابن موسي (ع) از ساخت پهباد پیشرفته در سپاه شیراز خبرداد و گفت: اين پهباد فوق سبك و فوق پيشرفته با برد بالاي 20 كيلومتر و عمود پرواز مي باشد كه قابليت شناسايي مناطق آلوده به مواد شيميايي و مين گذاري شده را دارد.

بوستانی افزود: اين پهباد امدادگر بوده كه مي تواند اهداف مورد نظر را شناسايي كند و ديتا و نقشه همراه با مختصات جغرافيايي را با ارسال آن لاين به كاربر گزارش نمايد.

 اگر دولتمردان با افتخار با دنیا حرف می زنند به پشتوانه شهدا است

فرمانده سپاه فجر در اولین یادواره شهدای سرباز گفت: امروز اگر دولتمردان ما در مجامع مختلف بین المللی با افتخار با دنیا حرف می زنند و سرهای‌ خود را بالا گرفته اند، به پشتوانه همین شهیدان است چراکه دشمن نیز به خوبی پیشینه این ملت را می‌داند.

سردار غیب پرور گفت: مدیران جدید استان این مسئله را در نظر بگیرند که فارس با ارزشهای دینی و معنوی همراه بوده و تا زمانی که مدیری در چارچوب ارزشهای انقلاب حرکت کند با افتخار دستان او را می فشاریم.

 تشکیل مجمع عالي بسيج استان فارس

اولين جلسه مجمع عالي بسيج فارس با حضور مسئولين و اقشار بسيج استان برگزار شد.

در این جلسه و در پي برگزاري انتخابات مجمع عالي بسيج استان فارس، مسئولين، نخبگان و اقشار بسيج از بين هفت نفر داوطلب، سيد محمود ساداتي را به عنوان نائب رئيس و از بين هفت  نامزد، سيد رضا موسوي تبار و حجت الاسلام محمد هادي رحيمي صادق را به عنوان بازرسان مجمع انتخاب كردند.


  حجت الاسلام محمد هادی رحيمي صادق     سیدرضا موسوی تبار          سيد محمود ساداتي



دلیل تقدیر از مهندس صادق عابدین ولایت مداری او در زمان مدیریت است

سردار غيب‌پرور با تاكيد براينكه اين جلسه قدرداني از يك چهره‌ولايي و مديري ولايت‌مدار در فارس است، خطاب به صادق‌عابدين گفت: تمام جمع  حاضر در اين جلسه به ولايت‌مداري و ولايت‌پذيري شما آفرين مي‌گويند.

 کسانی که نان نظام را می خورند در بحث امر به معروف پاسخگو باشند

سردار غیب پرور در همایش روسای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به اینکه بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر مقابل نظام اسلامی ایستادن است تاکید کرد: کسانی که نان نظام را می خورند باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر پاسخگو باشند.

فرزندان انقلاب بی غیرت نیستند که از خون شهدا بگذرند

سردار غیب پرور به مناسبت روز مباهله در حسینیه عاشقان ثار الله در جمع برخی از سادات شیراز گفت: فرزندان انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بی غیرت نیستند که چشم خود را روی اصول و مبانی دینی و اعتقادیشان ببندند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه از نشان های اهل بصیرت دشمن شناسی و به موقع عمل کردن و به اندازه عمل کردن است گفت: بحث رابطه با آمریکا متولی دارد. وقتی می گوییم ولایت مداری و ولایت پذیری صحنه ی عمل آن همین جاست تا جایی که رهبری اجازه فرمودند باید حرکت کرد.

حاشیه های دیدنی از دیدار بسیجیان فارس با رهبر انقلاب

بیش از چهار هزار نفر از بسیجیان استان فارس در مصلی تهران با رهبر انقلاب دیدار کردند.

اشتیاق دیدار بسیجیان با مقتدا ی خود غیر قابل توصیف بود. آنها با پیمودن هزاران کیلومتر خستگی راه و مشکلات سفر را تحمل کردند تا با پیشوایشان تجدید بیعت کنند.

 دشمن هرگز نمی تواند استقامت مردم ایران را به چالش بکشد

سرلشکر جعفری در رزمایش  بزرگ عاشوراییان فارس گفت: اگر بصیرت ایجاد شود دشمن متوجه خواهد شد که این خود نوعی اقدام باز دارنده است و دشمن هم بداند تا بسیج با این روحیه وجود دارد هرگز نمی تواند استقامت مردم ایران را به چالش بکشد.





 افتتاح بیش از 700 پروژه عمرانی در فارس

723 پروژه عمرانی در شهرستان های فيروزآباد، مهر، لار، اقليد، آباده، سپيدان، كازرون و شيراز، بصورت ویدئو کنفرانس در سپاه ثار الله (ع) شیراز با حضور سرلشکر جعفری فرمانده سپاه کل پاسداران و جمعی از مسئولین استان فارس افتتاح شد.

 قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان فارس افتتاح شد 

قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر فارس به صورت ویدئوکنفرانس با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شیراز و فرمانده سپاه فجر فارس، در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان با رمز یا ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام در تمام شهرستان‌های این استان افتتاح شد.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به آغاز به کار قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان فارس گفت: این عملیات فرهنگی عظیم وجه ترویجی و شفاف‌سازی خطرات دشمن را دارد و قرار است این عملیات فرهنگی زیر نظر ائمه جمعه و روحانیت مدیریت شود.


شمیم عطر جهاد سالهاست با پادگان امام حسین(ع) همراه است

شمیم عطر جهاد گزارشی است از پادگان امام حسین(ع) که روزگاری پذیرای گروه گروه از جوانان انقلابی برای اعزام به جبهه، در دوره ای میزبان رهبر معظم انقلاب و در روز بصیرت سال 92  شاهد تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام بر روی دستان همرزمانش می باشد.

 سپاه و بسیج قوت قلب مردم و مسئولین در روزهای برفی

معاون عمرانی استاندار گفته بود: «اگر سپاه پای کار نیامده بود کاری انجام نمی شد» و «بچه های بسیج و سپاه قوت قلب ما هستند» رئیس بیمارستان علوم پزشکی شیراز نیز گفته بود: در بحران برف آمبولانس های سپاه به دادمان رسید.

سرهنگ تاجیک معاون عملیاتی سپاه فجر با اشاره به اقدامات سپاه استان در کمک رسانی در روزهای برفی به مردم فارس گفت: ما در مجموعه سپاه استان تلاش کردیم پا به پای مردم و در کنار سایر دستگاه ها وحتی پیشگام تر از آن ها تلاش کنیم تا بحران به وجود آمده حل شود.

 پیشتازی سپاه فجر در عرصه اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی یک پروژه نیست که در یک مدت کوتاه اجرا شود بلکه یک راهکار است برای توسعه و پیشرفت که بر پایه تکیه بر تولیدات داخلی استقلال اقتصادی و ثبات در بازار را به ارمغان خواهد آورد.

سپاه و بسیج نیز که با بدنه ی مردمی ارتباط مثتمر و مستقیم و همواره در بزنگاههای انقلاب اسلامی نقش موثری داشته در این میان پا به عرصه گذاشته تا بتواند در تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد.

سپاه فجراستان فارس که در سال 92 به عنوان موفق ترین سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها شناخته شد، با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی مبنی بر بررسی آمارها و در پی آن نیاز سنجی توانسته است عملکرد چشمگیری در این حوزه داشته باشد.

 دیدار پاسداران سپاه فارس با دو هزار پانصد خانواده شهید و جانباز

در سالروز عملیات کربلای پنج و در آستانه میلاد مسعود پیامبر اکرم و هفته وحدت پاسداران و بسیجیان استان فارس در یک حرکت منسجم به دیدار 2500 خانواده شهید و ایثارگر رفتند.



 بیش از 23 هزار دانش آموز استان فارسی به مناطق عملیاتی سفر کردند

خباز مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری گفت: کاروان های راهیان نور در دو بخش اعزام می شوند. بخش اول دانش آموزی می باشد که در سال جاری تا اکنون 16 هزار پانصد و دوازده پسر و 7 هزار و هشتصد پنجاه دو دختر در فارس به این اردو اعزام شده اند.

 سپاه را تحویل جوانان دهیم/ هدف سپاه کادر سازی برای آینده انقلاب است

سردار غیب پرور در مورد انتصاب تعدادی از جوانان سپاه در پست های مدیریتی اظهار داشت: آن چیزی که حضرت اقا فرمودند«سپاه یک مجموعه است که نباید دچار روزمرگی شود و نیازمند نو شوندگی دائم تحول گرایی در صحنه بودن است»ما یک روز باید سپاه را تحویل جوانان دهیم چرا حالا نه؟ چرا به دست خودمان صورت نگیرد. بنده با اعتقاد کامل این کار را انجام میدهم و ادامه خواهم داد.

 چرا برخی که تا دیروز یار ولایت بودند امروز سم پاشی می کنند؟

در یک روز سرد زمستانی به سراغ یکی از جانبازان انقلاب اسلامی رفتیم تا ما را میهمانان خاطرات داغ روزهای انقلاب کند. مهدوی در مورد تجمع شیرازی ها در روزهای انقلاب اظهار داشت: اکثر تجمع ها بیشتر در شاهچراغ، خیابان داریوش، خیابان نادر و میدان ستاد بود. در همان بحبوحه ها مردم مجسمه رضا شاه که در فلکه گل سرخ که الان می گویند میدان الله و مجسمه محمد رضا را در میدان ستاد پایین آوردند و یا زمانی که مردم ساواک را گرفتند، چون باور نمی کردیم که انقلاب پیروز خواهد شد، پرونده ها رو می سوزاندیم تا دست نیروهای ساواک نیفتد.



 شهدا «رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا» را به همگان آموختند

سردار غلامحسین غیب‌پرور در یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس اظهار داشت: حدیث واقعی شهدا یک کلمه است، شهدا ایثار و مقاومت را به ما یاد دادند و به همگان آموختند که « إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ». شهدا به ما آموختند که تنها نگوییم « رَبُّنَا اللَّهُ» بلکه «ثُمَّ اسْتَقَامُوا» را نیز بیان کنیم.



 گذشتن از تمام هستی تنها با رسیدن به اخلاص و بصیرت میسر می‌شود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس اظهار داشت: شهادت دریچه‌ای نیست که آن را به سوی هر فردی باز کنند بلکه مقام اخلاص است که تنها برخی افراد نادر می‌توانند در درگاه آن قرار بگیرند. در واقع باید گفت گذشتن از تمام هستی کار بزرگی است که تنها با رسیدن به مقام اخلاص و بصیرت میسر می‌شود.




مدتها بود جلسه ای با این کیفیت نداشتم/ شما با مظلومیت کار می کنید

استاندار فارس با حضور در جمع مسئولین ستادی و فرماندهان نواحی سپاه فجر، سپاه را نهادی مظلوم دانست و تصریح کرد: سپاه و بسیج با مظلومیت تمام و بدون سر و صدا با همه توان در کشور کار می کند.

احمدی گفت:هر چه زمان می گذرد، این فرمایش حضرت امام که فرمود:«اگر سپاه نبود،‌ کشور نبود» را بهتر درک می کنیم. نمی خواهم تعارف کنم چرا که ساعتی قبل در جلسه ای با مسئولین اجرایی، بجث و جدل می کردیم که چرا در جلسه شرکت نمی کنید؟ چرا حداقل کارشناس نمی فرستید؟ اما هم نشینی با شما پاسداران و این جلسه، خستگی را از تنم بیرون کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: