دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۴۲:۵۵
کد خبر: ۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
مدير حوزه هاي علميه استان فارس در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع):
اولين جلسه تفسير قرآن كريم به مناسبت ماه مبارك رمضان در سپاه ناحیه احمدابن موسی (ع) شیراز برگزار شد.
به گزارش تنویر، اولين جلسه تفسير قرآن كريم به مناسبت ماه مبارك رمضان در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد.

حجة الاسلام و المسلمين دكتر رحيمي صادق، مدير حوزه هاي علميه استان فارس، در این جلسه جمع كاركنان ناحيه مقاومت بسيج سپاه احمدابن موسي(ع) شيراز، پيرامون فضايل و بركات اين ماه به سخنراني پرداخت و در قسمتي از سخنانش گفت: خداوند سبحان در قران كريم( سوره بقره آيه 183) مي فرمايد: «اي كساني كه ايمان آورده ايد روزه بر شما مقرر شد ، چنانچه بر امت هاي قبل از شما مقرر شد، شايد پرهيزگار شويد».

دكتر رحيمي صادق افزود: تقوي يعني ترس از خدا ،ترك محرمات و انجام واجبات. انسان اگر بخواهد، با اراده قوي مي تواند بر هواي نفس غلبه كند وتقوي داشته باشد و روزه بهترين تقويت كننده تقواست.روزه يعني اگر ما مي توانيم از حلال خدا خودداري كنيم، آيا نمي توانيم از حرام خدا نيز دوري كنيم؟

وي گفت: راه و سند تقوي روزه است و اميرالمؤمنين علي (ع)مي فرمايد:چه بسيار روزه گيرندگاني كه از روزه اشان جز تشنگي و گرسنگي چيزي نصيبشان نمي شود.و در كلام قصار از آن حضرت مي خوانيم :«روزه بگيريد تا سالم بمانيد» .«زبان انسان عاقل پشت قلب اوست و قلب احمق پشت زبان اوست» . سخن مثل دارو است، كم آن مفيد و زيادش كشنده است .

دكتر رحيمي صادق ادامه داد: امام علي (ع)فرمودند: روزي حضرت رسول خدا(ص) براي ما خطبه خواند و فرمود:اي مردم به درستي كه ماه خدا به بركت و رحمت و آمرزش به شما روي آورده .ماهي است كه نزد خدا بهترين ماه ها است و روزهاي آن بهترين روزها و شب هاي آن بهترين شب ها و ساعات آن بهترين ساعات، ماهي است كه در آن به مهماني خداوند خوانده شده ايد و در آن از جمله گرامي داشتگان خداي تعالي محسوب مي شويد. در اين ماه نفس هاي شما ثواب تسبيح دارد و خواب شما در اين ماه عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاي شما مستجاب است، پس با نيت خالص و دل پاك از پروردگار بخواهيدتا شما را براي روزه ي اين ماه و تلاوت قرآن مجيد موفق دارد.

حجة الاسلام و المسلمين دكتر رحيمي صادق تصريح كرد: منظور از حق تلاوت قرآن آن است كه انسان هر وقت كه قرآن را مي خواند ، يك دل مطيع قرآن شود، يعني قرآن را بخواند تا بفهمد و به احكام آن عمل كند.








انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: