کد خبر: ۳۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فسا:
به همت پایگاه مقاومت امام محمدباقر(ع) یادواره ۶۰ شهید شهرک باقریه با سخنرانی امیردریادار سیاری فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،روایت گری حجت الاسلام والمسلمین فلاح و خاطره گویی پدر شهید مصطفی احمدی روشن برگزار شد.

به گزارش تنویر:در ابتدای این مراسم پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای به ذکر خاطراتی از آن شهید والام مقام پرداخت.

در ادامه امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه شهدا و وضعیت کنونی کشور گفت: اگر این شهدا جانفشانی نکرده بودند و این انقلاب به سرانجام نمی رسید و اکنون کشور ما همان وضعیتی را داشت که امروز در کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس وجود دارد که عده ای به آنجا می روند و حمام آفتاب میگیرند یعنی کشوری برای خوشگذرانی  و استعمار.

وی افزود: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و همین باعث شد که اجازه ندهیم که دیگران در کشور ما خوشگذرانی کنند و حیاط خلوتشان باشد.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: زمانی در این کشور مسابقه زیبا ترین زن ایران و دختر شایسته سال برگزار می کردند که این برای دین و شرف و ناموس ما ننگ بود.

دریادار سیاری اضافه کرد: به برکت خون شهدا زنان امروز ما مبارزند، مادران شهدا را ببینید، زنان ما جایگاه والایی دارند.

وی  در ادامه با اشاره به قدرت نظامی کشور گفت: در زمان طاغوت ، سیستم نظامی ما از نظر آموزشی کاملاً وابسته به بیگانگان بود.از نظر تاکتیکی وابسته بود. از نظر نگهداری و تعمیر وابسته بود .

از نظر ساخت تجهیزات نظامی و جنگی کاملاً وابسته بود. در آن زمان ماموریت ما بود که با همکاری ترکیه و افغانستان و پاکستان خط دفاعی در برابر کمونیست شوروی را تشکیل بدهیم . اما اکنون وضع به گونه ی دیگری ست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: الان در بحث آموزش خودکفا شده ایم. در تولید مهمات خودکفا شده ایم. در توان موشکی ، توان ساخت تجهیزات در تاکتیک خودکفا هستیم.

این مقام ارشد کشوری تاکید کرد: از سال 59 در نوشهر دانشگاه علوم نظامی دریایی راه اندازی شد و امروز تمامی فارغ التحصیلان آن با شاخصه های که می خواهیم مثل منضبط بودن،شهادت طلب بودن ، بصیر بودن و شاخصه های یک رزمنده ولایی در صحنه ها حضور دارند.

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: امروز از نرم افزار تا سخت افزار ، از صفر تا صد همه را خودمان می سازیم . تاکتیک ها همه ایرانی است آن هم با تجربه هشت سال دفاع مقدس.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت قدرت نظامی کشور خاطر نشان کرد: در زمینه ساخت تجهیزات ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهاست. ما توان ساخت انواع سلاح ها و موشک اندازها را داریم.

وی افزود: وقتی ناو زیردریایی جماران را ساختیم خیلی ها فکر می کردند ماکت است .  فرمانده نیروی دریایی هند باور نمیکرد. گفتم ما چطور ثابت کنیم. گفت نمی دانم. قبول نمی کرد یعنی اصلاً باور نمی کرد بتوانیم بسازیم. به او گفتم یک ماه دیگر ناو جماران را با تجهیزات مدرنی که دارید در دریای سرخ رصد کنید تا باور کنید.

ما ناو را فرستادیم دریای سرخ صد روز دریانوردی .صد روز دریای سرخ را گشت می زد تا همه ی دنیا بفهمد ما توانسته ایم.

امیر سیاری افزود: این درحالی است که  دانش ساخت زیردریایی را تا پایان سال 70 نداشتیم . یعنی اصلاً زیر دریایی نداشتیم. فقط در حد قواصی، زیر دریا می رفتیم.

از سال 70 که تا کنون 23 سال از آن گذشته ، در این 23 سال ، توانمندی ما در ساخت زیردریایی از کشورهای دیگر پیشرفته تر است و این درحالی است که از 22 بهمن 57 تا امروز در وسایل نظامی یک قطعه هم به ما نداده اند.

دکتر سیاری اضافه کرد: توانمندی نظامی ما بسیار بالاست. امروز در منطقه هیچ کشوری نمی تواند بدون نظر جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرد و آنچه داریم به برکت خون شهدا داریم.

وی با اشاره به دلاورمردی های شهدای نیروی دریایی گفت: یادی از شهید ناصر خوش نیت مسوول توپخانه ناو موشک انداز پیکان کنیم که در عملیات مروارید کمر شناورهای رژیم عراق را شکست.

وی در پایان اظهار داشت: اگر ملت ما وحدت داشته باشد کشور در همه ی ابعاد پیروز است . اگر همبستگی و هم گرایی را ادامه دهیم پوزه هر دشمنی را به خاک خواهیم مالید.

 در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین فلاح به روایت گری از شهداپرداختند و پایان بخش این مراسم معنوی نیز مداحی حاج مجتبی رمضانی از مداحان اهل بیت در این مراسم بود/.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: