يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۱:۳۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
روز مهندس روز تجلی اراده خواستن ها و توانستن های مهندس ایرانی است، مهندس ایرانی که نشان داده سختی های گذشته از او مدیری توانمند ساخته و ایرانی آباد همواره در تابلوی ذهنش نقش می بندد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از کانون کازرون ،

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران نقش قشر تحصیل کرده کشور و بخصوص جامعه مهندسین بسیار پر رنگ بوده است. فعالیت های صورت گرفته از سوی این گروه از جامعه در زمانهای بحرانی کشور همچون پیکربندی ساختار انقلاب، دفاع مقدس و همچنین دوران سازندگی بر همگان مشهود است. مهندسان طی سال های گذشته خدمات ارزنده را ارائه دادند که این امر سبب شد تا جایگاه ویژه ای در پیشبرد اهداف سازمان ها داشته باشند. تقارن پنجم اسفندماه سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، تلاقی ارزشمندی از اندیشه مهندسی ایران گذشته و سرمشق قراردادن تلاش‌های آن دوران برای جوانان جویای علم امروز کشور است تا با بهره‌گیری از تجارب کسب شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین، حفظ و اعتلای استقلال ایران اسلامی رقم زده شود و دستیابی به افق‌های افتخار بر اساس سندچشم‌انداز مهیا گردد. در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، مهندس ایرانی می‌تواند با اراده مثال‌زدنی خویش زمینه‌ساز کاهش‌ وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و متعاقب آن تحقق اقتصاد مقاومتی براساس سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد.

 آری، روز مهندس روز تجلی اراده خواستن ها و توانستن های مهندس ایرانی است، مهندس ایرانی که نشان داده سختی های گذشته از او مدیری توانمند ساخته و ایرانی آباد همواره در تابلوی ذهنش نقش می بندد. انتخاب روز تولد خواجه نصير الدين  طوسی به عنوان روز ملي مهندسي در تقويم رسمي ملت بزرگ ايران، انتخابي مناسب و الهام بخش بوده و بیانگر شأن و منزلت مهندس ایرانی در تاریخ مهندسی جهان است. روز ملي مهندسي در واقع فرصت مغتنمي است تا فارغ از هر نگاه و ديدگاهي، سياست گذاران و مديران عرصه مهندسي، با همفكري، همراهي و مساعدت همه سازمانها و تشکلهای صنفی و حرفه ای، سياست ها و راهكارهاي ترويج و اشاعه ارزش هاي معنوي و اخلاقي و همچنين چگونگي ارتقاي جايگاه و منزلت شاغلين حرفه مهندسي را  مورد بازخواني و توجه قرارداده و تلاش نمایند تا با برنامه ريزي و بهره مندي از توانمندي هاي علمي، فني و تخصصي مهندسان در عرصه هاي فني و اجرايي كشور، مسئوليت خطير ملي و ميهنی خويش را در جهت توسعه و آباداني اين ديار به قدمت تاريخ، به انجام رسانيده و تحقق این امر مهم را با بکارگیری از دانش مهندسی و فن آوری های نوین و اجرای صحیح مقررات ملی و رعایت استاندارد ها، در جهت ارتقاء کیفی صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی میسر نمائیم.

  اینجانب ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار  و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 1400 شهید مهندس،  انتظار می رود تا در این روز ملی مهندسی، بار دیگر با یادآوری به تعهد و مسئولیتی که در قبال یکایک ملت عزیزمان، در عصر فعلی و قرون آتی داریم و به تأسی از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی ، با یکدیگر تجدید میثاق نمائیم تا فارغ از هر نگاهي، با همدلي و مودت و بكارگيري از كليه پتانسيل مهندسي و با تكيه بر اخلاق حرفه اي، در جهت پیشرفت و آباداني ايران عزيز بيش از هميشه كوشا بوده و سهم خود را در سند چشم انداز توسعه پایدار سرزمین مان ، به خوبی ایفا نمائیم و امید است با الهام ازفناوری های نوین وخلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق اسلامی و حرفه ای اندیشه و روش مهندسان ایرانی برای 

/224224.همگان همانند گذشته الگو قرار گیرد

مطالب مرتبط
برچسب ها: مهندس ، روز ، گرامی ، بسیج ، مهندسین ، فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:51 - 1393/12/09
0
0
چرا خبر کامل مراسم شیراز رو نذاشتین؟
نام:
ایمیل:
* نظر: