دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۶:۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
بمناسبت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، مراسم روز مهندس توسط بسیج مهندسین برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از کانون کازرون، 

مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون ضمن تبریک زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس به تمامی مهندسین ایرانی بویژه جامعه بسیج مهندسین و همچنین ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: روزبزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی، روز مهندس، روز پاسداشت خودباوری، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان در بخش سازندگی و بسترسازی کشور است.

مسئول بسیج مهندسین کازرون افزود: روز مهندس در واقع روز تقدیر از مهندسانی است که در پرتو انقلاب اسلامی، دانش، مهارت و توان فنی آنان جزء بهترین های دنیا بوده و در پروژه های مهم جهان عهده دار مسئولیت های گران پایه ای هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مهندسي با آغاز تمدن بشر شروع شده است و پيشرفت آن، ملازم با آباداني است، افزود: مهندسان تاکنون توانسته اند به بسياري از روياهاي انسان جامه عمل بپوشانند، اما خواسته ها و آرزوهاي انسان نامحدود است و فعاليت مهندسان نيز پايان ناپذير است.

مهندس شفیعی بیان داشت: محصولات مهندسي، در دامنه زماني طولاني مورد استفاده قرار مي گيرند و سال ها و قرن ها زندگاني بشر را تحت تاثير قرار مي دهند و اين مسئوليت مهندسان را در انجام وظايف حرفه اي خود افزايش مي دهد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون تأکید نمود: مهندسان بايد عادت کنند که علاوه بر مسئوليت پذيري فردي، اشتراک در مسئوليت ديگران را نيز پذيرا باشند.

مهندس شفیعی خاطرنشان کرد: یک مهندس، بیش از هر چیز متکی است به قوه فکر و علم خود؛ مهندس می‌داند که هدف از حل یک مساله چیست و تأثیر آن در بهبود یک خط تولید یا اصلاح یک ساختار یا ایجاد یک فرایند به چه نتیجه خواهد رسید.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه مهندسی را امروز حتی قرین با فرهنگ، جامعه‌شناسی، مدیریت و دیگر علوم می‌دانند، افزود: هرگاه قرار است سخن از  ‌باز آرایی و بازسازی اساسی در هر یک از این بخش‌ها سخن به میان بیاید، پیشوند مهندسی مطرح می‌شود و در واقع مهندسان در جامعه ما معنای تلاش و ممارست  و جلوه ای ‌از مسیر پیشرفت و توسعه می باشند.

مهندس شفیعی در پایان یادی نمود از مهندسانی که جان خود را برای اعتلای ایران اسلامی دادند و آن‌ها که در جبهه‌های تحریم و نبرد اقتصادی، پرچم میهن را بالا نگاه داشتند

در پایان از مهندسین بسیجی برتر تجلیل بعمل آمد.

/224224

مطالب مرتبط
برچسب ها: روز ، روز ، بسیج ، فارس ، مهندسین ، جئایز ، تقدیر
نام:
ایمیل:
* نظر: