شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۲:۰۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۶۰۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
تعلیم و تربیت سپاه جهرم خبر داد:
اولین جلسه ی سرمربیان حلقه های صالحین جهرم، با آیت الله دژکام، در سال 94 با موضوع "تقویت حضور طلاب در شجره طیبه صالحین" برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، شنبه 20 تیرماه، اولین جلسه سرمربیان حلقه های صالحین جهرم در سال 94 با حضور سرمربیان بخشهای مختلف شهرستان و مسئولین سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه جهرم در دفتر آیت الله دژکام، استاد صالحین جنوب فارس، با موضوع "تقویت حضور طلاب در شجره طیبه صالحین" برگزار شد.

آیت الله دژکام در این دیدار، با بیان اهمیت داشتن برنامه ریزی در کارها، در اختیار داشتن آمار و ارقام دقیق ریاضی از وضع موجود را لازمه برنامه ریزی برای مسئول شجره صالحین در ناحیه دانست.

استادشجره طیبه صالحین جنوب فارس با تأکید بر اینکه ابتدا باید وضعیت موجود سنجیده شود، بیان داشت: وقتی که مقدمات را فراهم نمودیم، باید وضع مطلوب و مرحله ی میانی هم برای برنامه مان تعریف کنیم.

وی افزود: باید بدانیم چقدر نیروی صالحین سازماندهی و تحت پوشش میتوانیم قرار دهیم، چه تعداد سرگروه و مربی آموزش دیده نیاز داریم و بعد نیازها را مطالبه کنیم.

آیت الله دژکام با تأکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون، اظهار داشت: حدود 130 طلبه جهرمی مقیم قم داریم که باید از ظرفیت آنها در ماههایی که در جهرم حضور دارند مانند ماه رمضان، محرم و صفر در حلقه های صالحین سازماندهی و استفاده گردد.

وی در ادامه با تأکید بر کیفی سازی حلقات صالحین، آموزش کلاس داری به مربیان و سرگروهها، دادن جوایز و متنوع نمودن کلاسها از حیث موضوع، بیان احکام و مطالب قرآنی و اعتقادی را در راستای کیفی سازی حلقه های صالحین، مهم ارزیابی کرد.

استاد شجره طیبه صالحین جنوب فارس ضمن انتقاد از برخی نشریات و کتابهایی که برای صالحین چاپ و انتشار داده می شود، گفت: مربی حلقه صالحین همیشه باید در حال فعالیت باشد، کار او غیر از کار مدیر است، حق ندارد وظیفه دینی را به واسطه کمبود امکانات تعطیل کند.

آیت الله دژکام با بیان درس گرفتن از سیره امام حسین(ع) که سنگ بر پیشانی مبارک ایشان زدند ولی از راهنمایی و هدایت دشمنان کوتاه نیامد، اظهار نمود: کار مربی هم مانند یک کار حسبی و بر زمین مانده است گر چه در این راه کم لطفی هم در حقشان بشود.

وی افزود: مسئولین پایگاههای مقاومت نیز با همکاری با طلاب و مربیان از هزینه و بودجه ی پایگاه، آن سهمی که برای صالحین باید هزینه شود را در اختیار ایشان قرار دهند و در واقع با یکدیگر صادق و بی پرده باشند تا مسائل و مشکلات جزئی بر سر این کار حل گردد.

آیت الله دژکام در این زمینه نیز پیشنهاد نمود: جلسات مشترک بین سرگروهها و مربیان با فرماندهان پایگاهها در زمینه های همکاریهای مشترک برگزار و مسائل و مشکلات بیان گردد تا راه حلها نیز بررسی شود.

در ابتدای این جلسه سر مربیان و مدعوین به بیان دیدگاههای خود راجع به موضوع جلسه پرداختند و در پایان نیز از سرمربیان نمونه توسط تعلیم و تربیت سپاه جهرم تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/224224
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:33 - 1394/04/24
0
0
با سلام و خسته نباشید
از اطلاع رسانی به موقع و خوب شما سپاسگزاریم
نام:
ایمیل:
* نظر: