کد خبر: ۶۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
مرکز رصد فتواهای تفکیری و نظرات افراطی از تاثیر فراوان شبکه‌های اجتماعی در جذب نیرو برای داعش در طی چند سال اخیر خبر د
  به گزارش پايگاه اطلاع رساني سپاه ناحيه خرم بيد به نقل از رسا، مرکز رصد فتواهای تفکیری و نظرات افراطی دارالافتای مصر در گزارشی از رشد فزاینده پدیده تروریسم الکترونیکی به عنوان عامل اصلی نشر خشونت خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، واتس آپ، اینستاگرام نقش تاثیرگذاری را در نشر افکار و ترسیم نقشه راه آنان داشته تا آنجا که 80 درصد از نیروهای داعش از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب این گروه شدند.

 

سرعت در انتقال معلومات، راحتی ارتباط با اعضا، صرفه جویی در هزینه، سهولت تبلیغ در جذب نیرو و تبادل نظرات، بحث و بررسی آخرین تحولات و تحت تعقیب قرار نگرفتن از سوی دستگاه‌ها و مراکز اطلاعاتی از ویژگی هایی است که گروهک‌های تروریستی را به سمت شبکه‌های اجتماعی هدایت کرده است.

 

بنابه گزارش منتشر شده از سوی دارالافتا تعداد سایت‌های تروریستی از 12 عدد در سال 1997 به 150 هزار سایت در سال 2015 رسیده است.

 

مرکز رصد جریان‌های تکفیری جهل، فقر و بیکاری را سه عامل مهم جذب مردم به گروه‌های تکفیری دانست و تاکید کرد: مراحل جذب به صورت تدریجی و از متهم ساختن رهبران جامعه و ایجاد شبهه در عقاید تا تخریب شخصیت علما با ادعای تعطیلی شرع مقدس و تن دادن به حکومت ظلم انجام می گیرد.

 

دارالافتای مصر آموزش صحیح اسلام به جوانان از سوی علما و وضع قانون مبارزه با جرایم اینترنتی از سوی حکومت را  از راه‌های مبارزه با این پدیده معرفی کرد

نام:
ایمیل:
* نظر: