يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۴۳:۰۶
کد خبر: ۶۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کتاب "175 اقیانوس"
کتاب"175 اقیانوس"، مجموعه اشعار سروده شده شاعران برای غواصان شهید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، کتاب"175 اقیانوس"، مجموعه اشعار شاعرانی است که با اعلام خبر پیکرهای تازه تفحص شده از شهدای غواص، برای این شهدا سروده اند.

این کتاب به تازگی و همزمان با تشییع شهدای غواص در برخی مناطق کشور، رونمایی شد.  

میلاد عرفان پور، شاعر و گردآورنده مجموعه شعر کتاب"175 اقیانوس" در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: اولین کتابی را که من در ۱۷ سالگی منتشر کردم، کتابی "دروازه دفاع مقدس" بود که تمام اشعار آن به شهدا تقدیم شده بود. شعرهای آن کتاب متاثر از شهدای غواص و روایت حماسه آفرینی این شهدا بود.

عرفان پور در بخشی از صحبت‌های خود به کتاب « حماسه یاسین» که شامل خاطرات حجت الاسلام انجوی نژاد از رزمندگان گردان یاسین که گردان غواص در کربلای ۴ بودند، اشاره کرد و گفت: این کتاب که از کتاب های پرفروش نشر سوره مهر است، درباره حماسه شهدای غواص تالیف شده و بسیار تاثیر گذارست و صبحت های بسیار دلنشینی در کتاب آمده است.

وی درباره سبک شاعری بعد از انقلاب بیان داشت: ما در شعر بعد از انقلاب، جریان های مختلفی داشتیم که به صورت خودجوش اتفاق افتاده و شاعران به میدان آمده و شعر گفته اند، از دفاع مقدس که خود جریان شعری دفاع مقدس است، گرفته تا جریان های کوچکتری، از جمله جنگ ۳۳ روزه غزه و قحطی سومالی، بسیاری از جاهایی که شاعران باید حرف می زدند و از ارزش ها و آرمان ها دفاع می کردند، به میدان آمدند، از جمله زمانی که خبر این شهدا و خبر بازگشت، حماسه آفرین این شهدا منتشر شد، شاعران دست به کار شدند و هر روز بیت های نو و شعرهای تازه ای را در شبکه های مجازی می شنیدیم و می دیدیم، به همین دلیل به نظرم رسید که اگر مجموعه ای از بهترین شعرهایی که گفته شده است، به عنوان یک سند و اثر تاریخی و قابل اعتنا از حماسه این شاعران در راستای حماسه آن عزیزان قهرمان منتشر شود، خوب خواهد بود و این کار را با همکاری و مساعدت مدیران انتشارات شهرستان ادب و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس منتشر کردیم.

کتاب مجموعه شعر « ۱۷۵ اقیانوس » توسط میلاد عرفان پور گردآوری و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است. 



انتهای پیام/224224 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: