کد خبر: ۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
فرمانده سپاه ناحیه فسا
فرمانده سپاه ناحیه فسا با خانواده شهیدان جعفر بلاغی، علی رحیمی وجواد دادیار دیدار و گفتگو کرد
به گزارش تنویر فرمانده سپاه ناحیه فسا با خانواده شهیدان جعفر بلاغی، علی رحیمی وجواد دادیار بازدید وسرکشی بعمل آوردند.
 سرهنگ رحمانی در حاشیه این دیدار هادر گفت و گو با خبرنگار ما از شهدا بعنوان طلایه داران و پرچمداران راستین عرصه های عشق و معرفت یاد کرد و افزود : تجلیل ، تکریم و سرکشی از خانواده های شهدا ، آزادگان ، جانبازان و ایثارگران موجب عزت  و پالایش روح انسان می شود.
 وی با اشاره به رشارتها ، جانفشانیها و سلحشوریهای رزمندگان دفاع مقدس،از شهداء بعنوان اسطوره های،مقاومت ،شجاعت ، شهامت ، شرافت و دلاوری یاد کرد و تصریح نمود : متانت طبع و روحیه والای پدران و مادران شهدا همیشه خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شرمنده می کند .
در ادامه قسمتی از زندگینامه این شهدای عزیز را مرور می کنیم

شهید بزرگوار جعفربلاغی

تاریخ تولد : ۱۳۳۵
تاریخ شهادت :۳۰ /۱۰/ ۱۳۶۵
محل شهادت : کربلای ۵ ، شلمچه

زندگینامه شهید جعفر بلاغی :

اکنون سخن از مردی است که در سراسر زندگی پر افتخار و با عزت ، لحظه ای از تلاش و کوشش و جوش و خروش برای مبارزه با طاغوتها و منافقین و دشمنان انقلاب و در راه تحقق بخشیدن به آرمانهای مقدس و اصیل اسلام عزیز نایستاد . در سال ۱۳۳۵ در قاسم آباد سفلی در خانواده ای مذهبی فرزندی به دنیا آمد که نامش را جعفر گذاشتند . فرزندی که در آینده نه چندان دور نامش بر سر زبانها می افتد و زبانزد خاص و عام می شود ، در شجاعت و مردانگی ، در ایثار و فداکاری ، در عدالت و مهربانی . این بزرگ مرد تاریخ دوران ابتدایی را در روستای قاسم آباد سفلی گذراند و برای ادامه تحصیل (دوران راهنمایی) به ششده می رود و با موفقیت این دوران را می گذراند و دوران دبیرستان را در فسا به اتمام می رساند . با اینکه وضعیت زندگی پدرش نسبتاً خوب بود ولی ایشان هیچ وقت مانند آدمهای مرفّه و مغرور زندگی نکرد ، آنقدر ساده می زیست که نظیر نداشت ، او مرد عمل بود کم صحبت می کرد و بیشتر در اندیشه غوطه ور بود.

از دروغ متنفر بود و هیچ وقت دروغ نمی گفت . در تابستان سال ۵۴ در رشته علوم تجربی دانشسرای راهنمایی ثبت نام کرد و در آزمون ورودی قبول شد و به دانشسرا راه یافت . در همان زمان بود که مبارزات خود را علیه رژیم شروع کرد و گاه و بیگاه در جلسات مخفی ای که بعضی از دوستانی که از شهرهای مختلف به مرکز استان آمده بودند و با آنها آشنا شده بود شرکت می کرد .

در سال ۵۶ فارغ التحصیل شد و تنها دوره ای که دبیران مشمول خدمت سربازی بودند دوران ایشان بود . از آذر تا بیستم بهمن در روستای میانده فسا به تدریس به صورت پیمانی مشغول بود . و بعد از آن برای خدمت سربازی به پادگان لشکرک تهران اعزام گشت و بعد از طی نمودن سه ماه آموزشی به تیپ ۵۵ هوابرد شیراز جهت گذراندن دوره تخصصی اعزام گردید .

قبل از فرمان امام مبنی بر فرار سربازها ایشان فرار کردند و به روستا آمدند تا به مبارزات خود ادامه دهند . البته قبلاً یک بار توسط ساواک دستگیر شدند که خوشبختانه موفق به فرار شده بودند . در تاریخ ۱ / ۲ / ۵۸ به استخدام رسمی آموزش و پرورش فسا در آمد و در روستای یاسریه مشغول تدریس شد و بعد از مدتی مسئول مدرسه راهنمایی پسرانه و دخترانه اکبر آباد گردید . با شروع جنگ به منطقه جنگی رفت سه بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت . از قهرمانان گردان همیشه پیروز فجر بود و در عملیاتهای والفجر ۸ و کربلای ۵ شرکت نمود و به ندای پیامبر گونه امام عزیزمان لبیک گفت و در عملیات کربلای ۵ شلمچه در تاریخ ۳۰ / ۱۰ / ۱۳۶۵ در آزادی شهرک دوایچی به فیض عظمای شهادت نائل آمده و به جمع پرندگان عاشق حق پیوست .

روحش شاد و راهش پررهرو باد .

شهید علی رحیمی

تاریخ شهادت :11/5/ 1382
محل شهادت : بوانات.در درگیری با اشرار

شهید جواد دادیار
تاریخ شهادت :11/5/ 1382
محل شهادت : بوانات.در درگیری با اشرار
تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود
تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود
تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود



تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود
تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، موجب عزت و پالایش روح انسان می شود


پایان خبر64514/.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: