سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۵:۳۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
عضو هیت علمی موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تبریز فضاهای مجازی مثل وایبر ،واتساپ، تانگو،لاین و تلگرام را درایران یک معضل رسانه ای اجتماعی توصیف کرد .
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از دکتر کمال کوهی در گفتگو باخبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ با بیان مزیت های ارتباطات سالم در فضای مجازی بر لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها از تهدیدات فضای سایبری گفت: بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نو جوانان،جوانان ، کودکان هستند که در صورت مدیریت ناصحیح می تواند بنیان خانواده ها را متزلزل کند.

کارشناس پیشگیری فضاهای سایبری پلیس فتا در اذربایجان شرقی نیز گفت : با افزایش کاربران اینترنتی در بخش های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی بر تعداد متخلفان فضای مجازی نیز افزوده می شود .

سرگرد محمد جعفری افزود : در طول سال گذشته به بیش از 10 هزار پرونده جرائم سایبری رسیدگی شده و والدین باید دراستفاده بهینه و مناسب آگاهانه و هدفدار در کنار فرزندان خود نحوه استفاده از اابزارهای الکترونیکی نوین را به آنها یاد دهند.

این کارشناس پلیس فتا در عین حال تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای فرزندان در استفاده از اینترنت و ابزارهای الکترونیکی چاره درمان معضلات فضای مجازی نیست چرا که با خالی کردن میدان فرصت فعالیت در فضای مجازی به مجرمان این عرصه داده می شود و این همان چیزیست که مجرمان فضای ارتباطات به دنبال آن هستند و باید والدین مراقب ایجاد شکاف بین فرزندان با خود باشند.

همچنین کارشناس مذهبی فضاهای مجازی نیز گفت :اگر فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی فضاهای مجازی در جامعه ایرانی به درستی صورت نگیرد می تواند آسیب های جدی وپیامدهای ناگواری برفرهنگ واعتقادات جوانان وارد کند.

حجت السلام ابراهیمی بااشاره به معضلات کنونی اینترنت افزود :درحال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه ی افکار وعقاید و فعالیت های سیاسی اقتصادی وحتی تبلیغات محسوب می شود به شرطی که از آن صحیح استفاده شود.

دکتر علی اکبری روانشناس واز اساتید دانشگاه هم بااشاره به معضلات فضاهای مجازی افزود: بسیاری ازمردان وزنان متاهل حاضر در گروه های فضای مجازی بیشتر طول شبانه روز را در فضای مجازی سپری می کنند و از تربیت فرزندان غافل می شوند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: