کد خبر: ۶۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
دیروز در سوریه چه گذشت
مذاکره داعش و النصره برای اتحاد علیه ارتش سوریه، اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه ایران، مصر، اردن و قطر نیز باید در مذاکرات سوریه مشارکت داشته باشند، تاکید مسکو بر عدم مذاکره با گروههای مسلح و دومینوی آزادسازی مناطق در جنوب حلب بخشی از اخبار مهم سوریه در روز گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه خرم بید به نقل از خبرگزاری فارس در دمشق، دومینوی آزادسازی مناطق در جنوب حلب سوریه، مذاکره داعش و «جبهة النصره» برای اتحاد علیه ارتش سوریه، عقب‌نشینی گسترده داعش در مواجهه با ارتش سوریه، قطع پل‌های ارتباطی تروریست‌ها با تقسیم شمال سوریه به چند محور عملیاتی، اعلام رئیس کاخ ریاست جمهوری روسیه عملیات زمینی در سوریه علیه داعش باید توسط ارتش سوریه انجام شود، ادامه پیشروی یادگاران شهید همدانی در حومه شمالی حمص، انتشار خبری مبنی بر اینکه جنگنده‌های روس 72 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند، اعلام روسیه مبنی بر اینکه واکنش کاخ سفید به سفر اسد به مسکو تأسف بار است، اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه ایران، مصر، اردن و قطر نیز باید در مذاکرات سوریه مشارکت داشته باشند، واکنش رسانه‌های اسرائیلی به سفر اسد به روسیه، اظهارات رئیس شورای امور بین‌الملل روسیه مبنی بر اینکه هیچ راه حلی در سوریه بدون پیروزی بر تروریست‌ها وجود ندارد، اعلام سخنگوی کرملین درباره اینکه راه حل سیاسی در سوریه تنها پس از مبارزات ضدتروریستی میسر می‌شود، اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران نباید بخشی از راه‌حل بحران سوریه باشد، اظهارات سفیر سوریه در مسکو درباره اینکه دمشق با گروه‌های مسلح مذاکره نخواهد کرد و اعلام آسوشیتدپرس درباره اینکه بشار اسد شخصیتی مصمم است، مهمترین اخبار، گزارش‌ها و اظهارنظرات عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

 

داعش و «جبهة النصره» برای اتحاد علیه ارتش سوریه مذاکره کرده‌اند

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره در حال بررسی ائتلاف علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هستند.

دومینوی آزادسازی مناطق در جنوب حلب سوریه/ 8 روستای دیگر آزاد شد+نقشه

یکی از نیروهای مقاومت لبنان، مستقر در جنوب حلب سوریه در گفت‌وگویی اختصاصی جدیدترین وضعیت پیشروی میدانی در جنوب استان حلب را تشریح کرد.

عقب‌نشینی گسترده داعش در مواجهه با ارتش سوریه

گروهک «جیش الخلافه» وابسته با تکفیری‌های داعش، به طور گسترده از حومه استان «حماه» به سمت «الرقه» و «دیرالزور» عقب‌نشینی کردند.

قطع پل‌های ارتباطی تروریست‌ها با تقسیم شمال سوریه به چند محور عملیاتی

کارشناس امور راهبردی سوریه گفت: تاکتیک ارتش سوریه در تقسیم شمال این کشور به مناطق عملیاتی متعدد و قطع شریان‌های کمک‌رسانی موجب انفصال بین گروه‌های تروریستی و در نهایت پیروزی‌های قاطعی خواهد شد.

کرملین: عملیات زمینی در سوریه علیه داعش باید توسط ارتش سوریه انجام شود

رئیس کاخ ریاست جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه عملیات زمینی علیه تروریست ها در سوریه بخش مهمی از نبرد با تروریسم است، گفت: این عملیات باید توسط ارتش سوریه انجام شود.

ادامه پیشروی یادگاران شهید همدانی در حومه شمالی حمص

با شعله‌ور شدن جبهه‌های مختلف نبرد با گروه‌های تروریستی سوریه، گروهی از نیروهای تیپ امام رضا (ع) حملاتی غافلگیرانه را چند روز گذشته علیه تروریست‎ها در حومه شمالی استان حمص آغاز کردند.

جنگنده‌های روس 72 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند

وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور در شبانه روز گذشته دستکم 72 موضع گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

تحولات سیاسی

 

روسیه: واکنش کاخ سفید به سفر اسد به مسکو تأسف بار است/ بحران سوریه ناشی از سیاست های اشتباه آمریکا در خاورمیانه است

معاون وزیر امورخارجه روسیه واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهوری سوریه به مسکو را بسیار تأسف بار توصیف کرد.

لاوروف: روسیه رویکرد سازنده‌ای برای رفع بحران سوریه اتخاذ کرده است

وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد، مسکو رویکرد سازنده‌ای برای رفع بحران سوریه اتخاذ کرده است.

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به سفر اسد به روسیه؛ از خنده «بشار» تا ضمانت مسکو

رسانه‌های صهیونیستی، با ناگهانی و غیر مترقبه خواندن سفر «بشار اسد» به روسیه، آن را نشانه‌ای از تداوم حمایت‌های مسکو از دمشق دانستند که پیام‌های متعددی برای آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس، داشت.

هیچ راه حلی در سوریه بدون پیروزی بر تروریست‌ها وجود ندارد

رئیس شورای امور بین‌الملل روسیه تأکید کرد، هیچ راه حلی در سوریه قطعا بدون پیروزی بر تروریست ها محقق نخواهد شد.

لاوروف: ایران، مصر، اردن و قطر نیز باید در مذاکرات سوریه مشارکت داشته باشند

وزیر امور خارجه روسیه حضور مصر، اردن، قطر و ایران را برای حل مسئله سوریه ضروری عنوان کرد.

کرملین: راه حل سیاسی در سوریه تنها پس از مبارزات ضدتروریستی میسر می‌شود

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، تنها زمانی می توان روند دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه را آغاز کرد که عملیات نظامی علیه تروریست ها در این کشور پایان یافته باشد.

وزیر خارجه عربستان:ایران نباید بخشی از راه‌حل بحران سوریه باشد

وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه ریاض خواستار حفظ نهادهای قانونی و یکپارچگی سوریه است، تاکید کرد که اسد باید از قدرت کنار رود.

سفیر سوریه: دمشق با گروه های مسلح مذاکره نخواهد کرد

سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد که دمشق درصدد نیست با گروه های مسلحی که خود را اپوزیسیون می دانند اما غیرنظامیان را هدف گلوله های خود قرار می دهند، وارد مذاکره شود.

آسوشیتدپرس: بشار اسد شخصیتی مصمم است/ احساس بقای اسد در قدرت تقویت شده است

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی با تاکید بر «شخصیت مصمم» رئیس‌جمهور سوریه نوشت: «سفر بشار اسد به مسکو نشان داد او تا چه حد شجاعت و جسارت پیدا کرده است».

نام:
ایمیل:
* نظر: