کد خبر: ۶۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
بیانیه مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید
ان الله الشتری من المومنین أنفسهم و أموالهم بأن لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه خرم بید ،مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید در پی نقش تاثیر گذار خود بر فرهنگ ،سیاست ،اقتصاد  شهرستان خرم بید در سالن امفی تئاتر صفاشهر با حضور تمامی مسئولین محترم ادارات ، نخبگان ، فرماندهی انتظامی ، امام جمعه محترم و نمایندگی ولی فقیه در شهرستان و نماینده فرمانداری جهت رفع مسائل و مشکلات اجتماعی اقتصادی شهرستان تشکیل جلسه داد. در این جلسه بیانه ای به شرح زیر توسط این مجمع صادر گردید.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان  الله الشتری من المومنین أنفسهم و أموالهم بأن  لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون  و یقتلون وعدا علیه حقا

بیانیه مجمع بسیج شهرستان خرم بید مورخ 12/8/94

با استعانت از درگاه باری تعالی و ساحت مقدس امام عصر (عج) و با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سلام و درود به ارواح پاک شهیدان ، مخصوصا شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و امام شهدا ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و نثار صمیمانه ترین و خالصانه ترین سلام به ارواح سلاله پاک خاتم النبیین ( ص ) بالاخص اول بسیجی عالم حضرت علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام ومسلمین بود و آرزوی سلامتی برای نائب برحق امام عصر (عج ) حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای .

ما شرکت کنندگان در مجمع نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران بسیجی شهرستان خرم بید  ضمن بیعت مجدد با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام میداریم :

1-اکنون که مذاکرات هسته ای به نقطه حساس خود رسیده و برجام توسط مقام معظم رهبری مد ظه العالی با  سفارش به رعایت بندهای نه گانه مورد تایید قرار گرفت بایستی مسئولین ، فرمایشات معظم له را سرلوحه کار خویش قرار دهند و اینکه بدانند  نظام سلطه با درک این واقعیت که نظام اسلامی ایران شکست ناپذیر و تسلیم شدنی نیست. پروژه نخ نما و رسوای "نفوذ” را در پرتوی مذاکرات هسته ای و فرآیندهای پس از توافق در دستور کار خود قرار داده است تا شاید بتواند با ورود در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ، اقبال خود را برای تغییر رفتار و در نهایت براندازی نظام اسلامی را یک بار دیگر بیازماید.که ان شاءالله مسئولین و دست اندرکاران در نظام اسلامی با هوشیاری و تمسک به تقوای الهی و امانت داری  خود و تبعیت از ولایت فقیه ، این خیال خام را باطل نمایند . و این را بدانند که به فرمایش مقام معظم رهبری مذاکرات هسته ای نه با نیت حل و فصل عادلانه که با غرض پیشبرد  هدفهای خصمانه خود درباره جمهوری اسلامی صورت گرفته است .

و همچنین ما جمعی از سربازان و جان برکفان ولایت فقیه  در شهرستان خرم بید اعلام می داریم به تبعیت از رهبر فقیدمان همچنان بر سر مواضع انقلابی خود وگفتمان مقدس استکبارستیزی امام انقلاب یعنی شعار مرگ بر آمریکا می مانیم . 

منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص فرهنگ و اقتصاد :

1-قوی شدن یک ملّت فقط به این نیست که تسلیحات جنگی پیشرفته‌ای داشته باشد؛ البتّه تسلیحات هم لازم است، امّا فقط با تسلیحات ، هیچ ملّتی قوی نمیشود. من وقتی نگاه میکنم، سه عنصر را پیدا میکنم که دو عنصر از آنها همین دو نقطه‌ای است که در پیام عرض کرده‌ام؛ این سه عنصر اگر مورد توجّه قرار گرفتند، یک ملّت قوی میشود: یکی اقتصاد، یکی فرهنگ، و سوّمی علم و دانش.     

2- عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ 

3-چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟ اگر در این عرصه هم عزممان را جزم کرده و دست به دست هم دهیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم، چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را بر‌می‌دارد. به درک!! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار می‌توانیم انجام دهیم .

با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ و اقتصاد و عنایت به فرموده های فوق ، این مجمع با تاسی به منویات معظم له در بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان دژ مستحکم ایران در برابر تحریم  و تقویت فرهنگ به عنوان هوای تنفس  جامعه ، از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد  که بیش از پیش با توجه به عدم رضایت کافی معظم له از عملکرد مسئولین مربوطه در دو موضوع مذکور اهتمام و جدیت مضاعفی را بکار گیرند . لذا این مجمع به سهم خود در این امر مقدس با احصاء مشکلات فرهنگی و اقتصادی شهرستان خرم بید که در کارگروه های تخصصی با حضور نخبگان شهرستان  جمع بندی گردیده است ، درخواستهای ذیل را به عنوان خاستگاه عمومی مردم شهرستان از مسئولین ذیربط دارد و راهکارهای مذکور را به عنوان سند چشم انداز مطالبات مردم از مسئولین در سال 1394 که سال دولت و ملت  ، هم دلی و هم زبانی می باشد می داند . متن کامل این بیانه در قالب نامه ای  به مسئولان  شهرستان اعلام گردید.گزیده ای ازراهکارهای ارائه شده در این جلسه به شرح زیر می باشد:

1 احداث پایگاه مقاومت بسیج کارگری جهت برنامه ریزی فرهنگی ، مذهبی و اعتقادی برای کارگران و خانواده ی آن ها و تامین اعتبار توسط مدیریت معادن .

2 برپایی نماز جماعت در معادن ( تامین امام جماعت توسط سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه شهرستان و تامین بودجه توسط مدیریت معادن از درصد فرهنگی )

3 تقلیل ساعت کاری معادن از 12 ساعت به 8 ساعت که خروجی آن ، شیفت کاری معادن 3 شیفت خواهد شد که باعث اشتغال بیشتر جوانان و جلوگیری از آسیب های ذکر شده خواهد شد ( یا حذف اضافه کاری اجباری و تامین ایاب و ذهاب جهت برگشت کارگران به محل سکونت خود )  .

4 اعمال نظارت بیشتر متولیان معادن در خصوص عدم ابتلای کارگران به مواد مخدر و اتخاذ تدابیر لازم درمانی و پیش گیرنده  جهت موضوع فوق الذکر .

5- ترغیب و آموزش کشاورزان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت  کشت گیاهان کم آب با بازدهی بالا مانند زعفران ودیگر گیاهان دارویی .

6- ترغیب سرمایه گذار به راه اندازی صنایع تبدیلی متناسب با عرصه های کشاورزی شهرستان توسط مدیریت  جهاد و صنعت و معدن و تجارت  

7- ایجاد یک واحد سردخانه جهت نگهداری محصولات کشاورزی با مدیریت فرمانداری و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران شهرستان .

8- پیگیری  فرماندار و مدریت جهاد کشاورزی با مسئولین ذیربط در استان در خصوص اعطای وام های کم بهره جهت راه اندازی آبیاری تحت فشار کشاورزی با توجه به مشکل کم آبی


در پایان از حضور تمامی مسئولین محترم ادارات ، نخبگان ، فرماندهی انتظامی ، امام جمعه محترم و نمایندگی ولی فقیه در شهرستان و فرماندار و کلیه اعضای کارگروهها و اقشار حاضر در مجمع بسیج شهرستان از طرف هیئت رئیسه مجمع ، تقدیر و تشکر بعمل می آید . و ان شاء الله مسئولین مربوطه بتوانند در راستای شعار سال 1394 ( دولت و ملت ، هم دلی و همزبانی   ) مشکلات مطروحه در این مجمع را به نحو شایسته مرتفع نمایند .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد


مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی بسیج شهرستان خرم بید تشکیل جلسه داد










 




نام:
ایمیل:
* نظر: