شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۱:۵۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
آیت الله دژکام به مناسبت هفته بسیج:
امام جمعه ی جهرم تأکید کرد: بسیجیان در 3 مسئله ی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از نفوذ دشمنان و مبارزه با آسیبهای اجتماعی، پیشگام باشند.

به گزارش تنویر جهرم، آیت الله دژکام، نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی جهرم، در خطبه‌های دوم نماز جمعه، با اشاره به فرارسیدن هفته مبارک بسیج، اظهار داشت: بسیج نهاد بالنده ای در نظام جمهوری اسلامی است که از روز تأسیس، مانند درخت پر بار، ثمراتش را به جامعه، پس می دهد.

امام جمعه ی جهرم تأکید کرد: ما همگی باید بسیجی باشیم و به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنیم چرا که به گفته مقام معظم رهبری، "اکثر مردم ایران فکر  و روحیه بسیجی دارند".

وی افزود: امروز بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده گام مؤثری برداشته و کارهای سخت را آسان کرده، بنابراین توقع می‌رود بسیج و بسیجیان عزیز در 3 مسئله ی، اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از نفوذ دشمن و آسیب‌های اجتماعی، پیشگام باشند.

آیت الله دژکام گفت: بسیج هیچگاه در یک بستر آرام و صاف و بی دغدغه حرکت نکرده، و مسیرهای ناهموار را به خوبی و با قوت پیموده است. مانند زمان هشت سال دفاع مقدس، که سخترین و خطرناک ترین مواضع را، بسیجیان حفظ می کردند.

امام جمعه جهرم با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: نقش آفرینی در رابطه ی با پیشبرد اقتصاد مقاومتی، از طرف تکنو کراتها، هیچگاه، مورد توجه قرار نمی گیرد و این بسیج است که علی رغم تمام سختیها، باید پیش از پیش در این زمینه، فعالیت کند.

وی افزود: مهندسان بسیجی، پزشکان، اساتید و روحانیون بسیجی باید در این زمینه حرکت کنند و مراکز دانش بنیان، باید شکل بگیرد.

آیت الله دژکام با یادآوری اینکه کارهای خوبی در زمینه ی اقتصاد مقاومتی توسط بسیجیان، صورت گرفته، اظهار داشت که این کارها خوب است اما کافی نیست.

امام جمعه جهرم از دیگر وظائف بسیج را، جلوگیری از نفوذ فرهنگی، امنیتی و نظامی دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: همه جامعه مسئولیم که کمک کنیم. چون یکی از دغدغه های رهبری نفوذ دشمنان از طریقهای مختلف است که در بیانات متعدد ایشان مورد توجه قرار گرفته است.

آیت الله دژکام با اشاره به خونهای ریخته شده ی شهدا در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی، سومین مسئله ی مورد توجه بسیج را مقابله با آسیبهای اجتماعی از قبیل مبارزه با فساد و فحشا، مشروب خواری، اعتیاد و اقدامات شایسته و جهادی، در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر دانست. 
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: