سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۴۴:۴۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
هجوم ناگهانی صفحات اجتماعی و اتاق‌های گفت‌وگو در زندگی روزمره مردم موجب اتلاف وقت و نیز صرف هزینه‌های هنگفت می‌شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛چندسالی می‌شود که چت‌روم‌ها پا به عرصه اجتماع گذاشته‌ و در بین اقشار مختلف جامعه جا بازکرده اند.

چت‌روم‌ها فضاهایی با قابلیت‌های بالا هستند که در سایت‌های مختلف توانسته‌اند کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کنند. این صفحات گفت‌وگو برای کاربران خود امکانی را فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند در آن واحد و به طور همزمان با چندین نفر دیگر ارتباط برقرار کنند.

* اتاقی برای گفت‌وگو

چت‌روم‌ها در اینترنت فضایی را برای کاربران ایجاد کرده است که آن‌ها در صفحه‌ای به نام روم و یا اتاق گفت‌وگو چت می‌کنند.

چت‌روم‌ها نوعی شبکه‌ و سایت اجتماعی هستند چرا که هر فرد با اتصال به اینترنت به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌تواند با دیگران به صورت آنلاین چت کند.

اولین نسل‌های چت‌روم در بین کاربران اینترنتی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد که به دنبال آن با  گسترش علم و تکنولوژی و ظهور انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی کاربران محیط‌های جدیدی مثل تلگرام، وایبر و... را برای گفت‌وگو و ارتباط با یکدیگر مناسب یافته و وقت خود را دراین فضاها سپری می‌کنند تا حدی که این شبکه‌های اجتماعی توانسته طرفداران و کاربران زیادی را به خود وابسته کند.

این قبیل فضاها با در اختیار قراردادن امکاناتی چون ارسال عکس، فیلم و... به راحتی به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات گوناگونی را با یکدیگر رد و بدل کنند.

* دنیای متفاوت چت‌روم‌ها

در سال‌های اخیر سایت‌هایی به وجود آمده است که فقط و فقط امکان چت کردن را برای کاربر ایجاد کرده اما در این میان روز به روز بر آپشن‌های آن‌ها اضافه شده است.اما برنامه‌ریزان و طراحان صفحات چت‌روم توانسته‌اند با آخرین آپدیت‌ها و بروزرسانی سایت‌ها امکانات مختلفی را ایجاد کنند.

قبل از این چت‌ها به صورت ارسال PM انجام می‌شد و کاربران فقط می توانستند پیغام‌های خود را از این طریق با تایپ کردن متن به یکدیگر ارسال کنند. اما با تحولات عظیمی که در عرصه اینترنت و همچنین چت‌روم‌ها شکل گرفت چت‌روم‌های صوتی و تصویری نیز به‌وجود آمدند.

چت‌روم‌ها همانند صفحات اجتماعی مثل تلگرام دارای صفحه پروفایل هستند که کاربران از این طریق قابل شناسایی هستند.

چت‌روم‌ها نیز همچون بازی‌ها و سرگرمی‌‌های اینترنتی و اجتماعی به شمار می‌روند که هدفی جز پرکردن اوقات فراغت کاربران و آشنایی افراد مختلف با هم را ندارند.

اخیرا در بازی هایی نیز محیطی برای چت کردن به طور همزمان در کنار انجام بازی تعبیه شده است. با این وجود افرادی که عضو این دسته از بازی‌ها هستند به راحتی دیگر امکان چت‌کردن با یکدیگر را در محیط‌ بازی خود دارند. آن‌ها می‌توانند در آن واحد که بازی می‌کنند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و دیگر نیازی به قطع کردن بازی‌ها و خارج شدن از محیط آن ندارند.

این محیط چت‌روم جدید در بازی‌های آنلاین این امکان را به کاربران می دهد تا از صفحات اجتماعی دیگری مثل تلگرام و وایبر و... استفاده نکنند .حال با در نظر گرفتن تمامی این نکات هجوم ناگهانی صفحات گوناگون اجتماعی در زندگی مردم که علاوه بر هزینه، موجب اتلاف وقت آن‌ها شده، دور از ذهن نیست بخواهیم در انتظار اتفاقات جدیدتر و یا حتی ناگوارتر حاصل از این شبکه‌ها و وسایل ارتباط جمعی باشیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: