کد خبر: ۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
تشريح نحوه امدادرساني به زلزله زدگان از زبان سردار رباني
معاون عمليات سپاه از آماده باش يگان هاي سپاه و بسيج در استان بوشهر براي كمك به زلزله زدگان خبر داد و گفت: سپاهيان و بسيجيان استان همچنان با حضور در منطقه به امدادرساني در بخش هاي مختلف مشغول هستند.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي به نقل از روابط عمومي سپاه ؛ سردار مهدي رباني معاون عمليات سپاه از آماده باش يگان هاي سپاه و بسيج در استان بوشهر براي كمك به زلزله زدگان خبر داد و گفت: سپاهيان و بسيجيان استان همچنان با حضور در منطقه به امدادرساني در بخش هاي مختلف مشغول هستند.

وي افزود: نيروهاي سپاه در اولين ساعات پس از وقوع حادثه به حالت آماده باش درآمده و سه گردان عاشورا، الزهرا(س) و امام حسين(ع) را به بخش شنبه اعزام كردند.

معاون عمليات سپاه ادامه داد: در اقدامي بي سابقه تمامي زير آوار ماندگان اين زلزله در كوتاهترين زمان ممكن شناسايي و بيرون آورده شده و مصدومين حادثه به مراكز درماني انتقال يافتند.

وي در ادامه با اشاره به درخواست وزارت كشور و سازمان مديريت بحران در خصوص اعزام بالگرد به منطقه و دستور جانشين فرمانده كل سپاه به فرماندهان نيروي هوافضا و دريايي و ذكر برخي اقدامات سپاه و بسيج براي كمك به زلزله زدگان خاطرنشان كرد: اعزام 6 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه لودر، 13 دستگاه خودروي سواري و وانت به منطقه، اعزام 2 فروند بالگرد، همكاري با مديريت بحران استانداري بوشهر، اعزام تيم هاي پزشكي و اقلام پشتيباني سپاه فارس به مناطق زلزله زده توسط يك فروند بالگرد MI 17 و يك فروند هواپيماي Y12 از جمله اقدامات امدادي سپاه بوده است.

رباني افزود: فعال كردن ستاد امداد استان فارس با تركيب معاونت هاي سپاه فجر، ايجاد و راه اندازي قرارگاه تاكتيكي در شهرستان فيروزآباد (نزديكترين شهرستان به محل حادثه)، اعلام آماده باش به گردان هاي امام حسين (ع) شهرستان هاي جهرم، كازرون، فيروزآباد، لامرد، مهر، قير، اعزام 10 دستگاه آمبولانس، 100 تخته چادر، 1000 تخته پتو و تانكر آب 10 هزار ليتري، همكاري نيروهاي دريايي و هوافضاي سپاه براي اعزام نيروها، تجهيزات و امكانات به منطقه زلزله زده و اعلام فرمانده سپاه فتح استان كهكيلويه و بويراحمد براي كمك همه جانبه براي تسريع عمليات امدادرساني به زلزله زدگان بوشهر از ديگر اقدامات و تلاش هاي سپاه در اين راستا بوده است.

معاون عملبات سپاه در پايان با اظهار رضايت از روند عمليات امدادرساني و هماهنگي بين دستگاههاي مختلف با درخواست از ملت شريف ايران براي مشاركت در كمك به آسيب ديدگان و رفع نيازهاي هموطنان زلزله زده، تصريح كرد: با ابلاغ فرماندهي كل سپاه يگان هاي سپاه و بسيج با استفاده از ظرفيت هاي بومي و منطقه اي و نيز هماهنگي هاي به عمل آمده بين نيروهاي چندگانه خود به عمليات امداد و كمك رساني به زلزله زدگان ادامه خواهد داد.
0/5
نام:
ایمیل:
* نظر: